عبدلی: تمام تلاشم را برای کسب سهمیه المپیک در رشته‌های تخصصی ام میکنم

شناگر طلایی ایران در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا گفت: برای کسب سهیمه المپیک تمام تلاش خود را می‌کنم که در دو رشته تخصصی ام بهترین عملکرد را داشته باشم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سامیار عبدلی شناگر جوان و آینده‌دار ایران که موفق شد برای نخستین بار در تاریخ مسابقات شنا قهرمانی رده‌های سنی آسیا، نشان طلای شنای سرعت را کسب کند، ‌در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با اشاره به اینکه خداراشکر می‌کنم که برای اولین بار توانستیم موفق به کسب این مدال در رشته سرعت شویم، اظهار کرد: راضی هستم از مدالی که کسب کردم اما شاید رکوردم می‌توانست بهتر باشد.

وی ادامه داد: شاید به دلیل شروع یا پایان ضعیف نتوانستم رکورد ملی را که متعلق به خودم بود جابجا کنم اما خداراشکر که در نهایت توانستم به مدال طلا برسم.

دارنده مدال طلای ۵۰ متر آزاد رده سنی بالای ۱۸ سال در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا در فیلیپین ۲۰۲۴، با بیان اینکه سطح مسابقات بسیار بالا و رقابت خیلی فشرده بود، ‌خاطرنشان کرد: در مسابقه نهایی با نفر دوم ۰.۰۴ و با نفر سوم ۰.۰۷ ثانیه اختلاف زمانی داشتم که این مسئله نشان می‌دهد شنای قاره آسیا فقط مختص به چین، کره‌جنوبی و ژاپن نیست.

عبدلی افزود: نفر دوم از کشور ازبکستان و نفر سوم از کشور قطر بود که شنای نفر سوم بی‌سابقه بود و من تاکنون ندیده بودم شناگری از کشور قطر این چنین شنا کند؛ این مسئله نشان می‌دهد همه کشورها در آسیا در حال پیشرفت هستند و ما نیز هر روز باید در حال پیشرفت باشیم در غیر این صورت از سایر رقبا عقب خواهیم ماند.

وی با اشاره به اینکه رکوردهای ورودی نسبت به دوره‌های قبل خیلی سریع‌تر شده است و شناگران محدودی در دنیا می‌توانند سهیمه المپیک کسب کنند، گفت: با توجه به سخت شدن کسب سهمیه، ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد و تا اواسط تیرماه فرصت داریم و امیدواریم به مسابقات زیادی یعنی حداقل دو مسابقه اعزام شویم، کاری که همه کشورها انجام می‌دهند و به مسابقات زیادی اعزام می‌شوند.

عبدلی افزود: در ماده ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد که رشته تخصصی خودم است امیدوارم بهترین شنای خود را انجام دهم و بهترین رکوردها را به جای بگذارم. برای کسب سهیمه رکوردها خیلی نزدیک است اما تمام تلاش خود را می‌کنم که در دو رشته بهترین عملکرد خود را داشته باشم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب