عبدلی: شنای ایران پتانسیل بالایی دارد/امیدوارم در بازی‌های آسیایی رکورد خوبی شنا کنم

لژیونر شنای ایران گفت : شنای ایران پتانسیل بالایی دارد و امیدوارم که در بازی‌های آسیایی رکورد خوبی شنا کنم و رتبه‌ ای در شان ورزش ایران به دست بیاورم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا ،شیرجه و واترپلو ؛رکورددار ۵۰ متر شنای آزاد ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره نتایجی که در مسابقات بین‌المللی شنای ترکیه کسب کرد، اظهار داشت: خداراشکر مسابقه خوبی بود، من روز نخست در ماده۱۰۰ متر آزاد مسابقه دادم، اما به علت گرفتگی کمر که از روز قبلش برایم پیش آمده بود و قرص‌های مسکنی که مصرف کرده بودم نتوانستم عملکرد خیلی خوبی داشته باشم، ولی در روز دوم شرایط بهتر شد و توانستم رکورد ملی ایران را در ۵۰ متر آزاد تکرار کنم هر چند فقط یک صدم با ورودی مسابقات جهانی فاصله داشتم. در روز سوم نیز خوشبختانه موفق شدم در رکوردگیری ۵۰ متر آزاد هم رکورد ملی را شنا کنم و هم ورودی مسابقات جهانی را به دست بیاورم.

وی با اشاره به اینکه شناگران ایران پتانسیل بالایی دارند، گفت: شنای ایران پتانسیل بالایی دارد، ولی متاسفانه با کمبود امکانات شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنیم.  بعضی از شناگران ملی‌پوش ما در شهر‌های خودشان از کمترین امکانات هم برخوردار نیستند و تنها باید امیدوار باشیم که حمایت شوند. همچنین باید در تمام شهر‌ها استخر در اختیار تیم‌ها قرار بگیرد و برای مربیان هم کلینیک‌های تخصصی برگزار شود تا از این طریق بتوانند با علم روز خودشان را مطابقت دهند.

این ملی‌پوش در مورد اینکه حضور در آلمان چقدر کمک کرده تا نسبت به گذشته پیشرفت بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: تمرین کردن در آلمان به من خیلی کمک کرده است تا در اینجا با مربیان با تجربه‌ و علمی کار کنم و همچنین در مسابقاتی که سطح بالایی دارد شرکت و کسب تجربه کنم.

عبدلی درباره هدفگذاری خود در مسابقات جهانی گفت: هدفم برای مسابقات جهانی شکستن رکورد‌های شخصی ام و عملکردی خوب برای تیم ملی در بازی‌های آسیایی است.

وی در خصوص سطح مسابقات شنا ترکیه اظهار داشت: مسابقات خوبی برای ما بود تا آماده‌سازی بیشتری به دست بیاوریم. سطح رقابت‌های شنا ترکیه بالا بود به طوری که شناگران ترکیه‌ای هم برای کسب سهمیه جهانی و المپیک حاضر شده بودند و حتی بعضی از آن‌ها توانستند به سهمیه A المپیک برسند که واقعا کار بزرگی است.

لژیونر شنای ایران در پایان درباره اینکه در صورت اعزام به هانگژو چه نتیجه‌ای بدست می‌اورد، پاسخ داد: واقعا گرفتن نتیجه دست ما نیست و باید حمایت شویم. خودم با هزینه شخصی و کمک خانواده‌ام تمرین می‌کنم و کنارش درس هم می‌خوانم، ولی باز هم امیدوارم که در بازی‌های آسیایی رکورد خوبی شنا کنم و رتبه‌ ای در شان ورزش ایران به دست بیاورم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب