علیرضا یاوری: تیم ملی شنا برای کسب سهمیه المپیک آمادگی داشت

شناگر ملی پوش ایران معتقد است تعطیلی مسابقات شنا برای بهترین شناگر جهان هم می تواند خوب باشد و هم بد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل ار سایت خبری موج ورزش ، علیرضا یاوری شناگر ملی پوش اصفهانی پیرامون شرایط کنونی خود اظهار داشت: با توجه به تعطیلی استخرها به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرینات بدنسازی را داخل خانه دنبال می کنم تا کنترل وزن داشته باشم و اگر خیابان خلوت باشد با دوچرخه سواری به نوعی آمادگی جسمانی خود را حفظ می کنم.
وی تصریح کرد: رشته شنا ورزشی است که نیاز به استخر دارد و نبود آن می تواند به ضرر شناگران باشد، به هرحال باید منتظر ماند که ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش چه تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد.
علیرضا یاوری پیرامون مسابقات شنا مجارستان خاطر نشان کرد: مسابقات شنا کشور مجارستان حکم ورودی المپیک ۲۰۲۰ را داشت و قرار بود اواخر اسفندماه ۹۸ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، بهمن ماه به ما اطلاع دادند که این رقابت ها لغو شده است، من به همراه مهدی انصاری، بنیامین قره‌حسنلو و سینا غلامپور چهار ملی پوشی بودیم که در این مسابقات هدفمان کسب سهمیه بود و تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک آمادگی داشت.

یاوری در پاسخ به این سئوال که اگر مسابقات مجارستان برگزار می شد به المپیک صعود می کرد، بیان داشت: روی کاغذ نمی توان گفت که صعود می کردم یا نه، آمادگی لازم را برای مسابقات مجارستان داشتم، اما آن چیزی که برای یک شناگر اهمیت دارد شرایط شناگر در روز مسابقه و یک ماه قبل از آن است.

وی در خصوص به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ گفت: به نظر من به تعویق افتادن المپیک می تواند خوب باشد چراکه زمان تمرینی بسیار خواهیم داشت (اگر این ویروس نابود شود و به تمرینات آبی برگردیم)، در سال ۹۸ مسابقات بین المللی زیادی را پشت سر گذاشتیم همین امر باعث شد کمتر روی مسابقات ورودی المپیک تمرکز داشته باشیم، اما اکنون تعویق المپیک می تواند به ما کمک کند که تنها به این رقابت ها فکر کنیم، شاید تعطیلی استخرها و تعویق المپیک برای بهترین شناگر جهان هم خوب باشد و هم بد.

علیرضا یاوری در پایان افزود: از عموم مردم به ویژه جامعه ورزش و جوانان استدعا دارم که از منازل خود در این برهه زمانی خارج نشوند تا ان شاالله با تدابیر مطلوب بر این بیماری فائق و آن را از بین ببریم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.