فرا رسیدن سالروز اربعین حسینی تسلیت باد

فرا رسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، سرور آزاگان جهان، چهلمین روز وداع خونین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش بر تمامی مسلمانان جهان تسلیت باد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ اربعین حسینی روز ۲۰ صفر و چهلمین روز واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) است. اربعین، فقط روزی از روزهای سال نیست، بلکه آیینه ای است دربرابر چشمان میلیون ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرّم نقش می بندد. اربعین، روز باشکوهی است که از خون حسین(ع)، حیات گرفت و نقطه آغاز تبلیغ آرمان کربلا از طریق اشک شد؛ چرا که در این روز، نخستین مجلس عزاداری برای اباعبدبالله(ع) و تبلیغ آرمان آن حضرت در کنار تربتش برپا شد.

امام حسین(ع)، باشکوه ترین نمادی از ایثار، خودگذشتگی و مهربانی است. اربعین حسینی، نگاه هوشمندانه و خردمندانه به واقعیت حماسه کربلا است. این روز نقطه عطف ایستادگی و دلیری است وظیفه ما مسلمانان این است که همیشه چراغ راه امام حسین (ع) را روشن نگه داریم زیرا راه امام حسین (ع)بهترین راه وحدت اسلامی است.

خواندن زیارت اربعین از اعمال خاص این روز است که بنابر روایتی از امام حسن عسکری(ع) یکی از پنج نشانه مومن دانسته شده است.

فرا رسیدن اربعین شهادت سید الشهدا،  حضرت امام حسین بن علی ( علیهما السلام )، و یاران با وفایش بر تمامی مسلمانان و آزاده خواهان جهان تسلیت باد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب