قائم میرابیان : نتایج شیرجه رو‌های نوجوان بسیار امیدوار کننده است

مربیان تیم ملی شیرجه به آینده نسل نوجوانان این ورزش کاملا امیدوار هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ اردوی ارزیابی شیرجه‌روهای برتر کشور هفته گذشته در تهران برگزار شد و طی یک پروسه علمی و عملی مشخص شد که وضعیت کنونی آمادگی جسمانی و تکنیکی شیرجه‌روهای برتر کشور چگونه بوده و برای ارتقا این آمادگی چه برنامه‌هایی باید در دستور کار مربیان تیم ملی شیرجه کشور قرار گیرد.

جهت آشنایی بیشتر با وضعیت کنونی تیم ملی شیرجه کشور پس از دوران دوساله شیوع کرونا، نتایج ارزیابی شیرجه روهای برتر کشور و همچنین برنامه‌های آتی فدراسیون شنا در رابطه با ورزش فنی و تکنیکی شیرجه، گفتگویی با قائم میرابیان مربی سرشناس ورزش شیرجه کشور انجام دادیم.

وی مدت دوازده سال عضویت در تیم ملی شیرجه ایران در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان را در کارنامه ورزشی خود دارد که درطی این مدت فعالیت در سطح ملی، موفق شده ۲۴ مدال از مسابقات برون مرزی را از آن خود کند که مهم ترین آنها مدالی است که وی از مسابقات شیرجه رده‌های سنی آسیا پاسیفیک بدست آورده است.

میرابیان سپس فعالیت ورزشی خود را به عنوان مربی وسر مربی تیم ملی شیرجه ادامه  داده و در طی این دوران، به موفقیت‌های جدیدی  دست یافته است که از جمله موفقیت‌های وی در کسوت مربیگری، میتوان به کسب مدال های طلا و نقره توسط اعضا تیم ملی شیرجه کشور، در مسابقات شیرجه جام قهرمانی ایتالیا اشاره کرد.

قائم میرابیان در ابتدای گفتگو در رابطه با تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های شیرجه‌روهای کشور در ابعاد همگانی و قهرمانی گفت: کرونا باعث وقفه بسیار طولانی در روند تمرینات تیم‌های پایه و ملی شیرجه کشور شد و بسیاری از ورزشکاران در این دوران خاص موفق نشدند فعالیت خود را ادامه دهند. تعطیلی استخرها و بالطبع تعطیلی تمرینات شیرجه روها در طی این مدت، از یک طرف باعث افت شدید جسمی و روانی شیرجه روهای ملی پوش کشور شد و از طرف دیگر مانع استعدادیابی و پرورش چهره‌های جدید در این رشته زیبا و پر طرفدار ورزشی شد.

مربی تیم ملی شیرجه کشور سپس به اردوی ارزیابی شیرجه روهای برتر کشور اشاره کرد و گفت: اهداف اولیه این اردو، شناسایی ورزشکاران و همچنین استانهای فعال در زمینه ورزش شیرجه،  ارزیابی کیفی شیرجه روهای سراسر کشور در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و همچنین معرفی استعداد های درخشان برای فعالیت در بخش قهرمانی بود.

وی افزود: علیرغم تعطیلی دو ساله استخرها به دلیل شیوع کرونا، در این ارزیابی استعدادهای امیدوار کننده در بخش نوجوانان و جوانان در ورزش دیده و شناخته شد که مربیان تیم ملی شیرجه را  به آینده این نسل کاملا امیدوار کرد، که از جمله این استعدادها می‌توان از سام واژیر ،کیومرث اصلانی، محمد جمشیدی، امیرمحمد صالحی، علی بایگانه، محمد بیگی، محمد صدرا شیخی و محمد رضا صباغی نام برد.

میرابیان در رابطه با وضعیت کنونی تمرینات شیر جه روها درکشور گفت: در حال حاضر دراستان‌های دارای امکانات لازم، این تمرینات در قالب پایگاه‌های آموزش  شیرجه  شکل گرفته و ادامه دارد و در تهران هم با ایجاد مدارس شیرجه تعدادی از علاقمندان به ورزش شیرجه جذب شده و زیر نظر مربیان مجرب  مشغول تمرین هستند.

مربی تیم ملی شیرجه کشور در ادامه گفتگو تاکید کرد: نتایج بدست آمده  در اردوی ارزیابی شیرجه روهای برتر کشور بسیار امیدوار کننده بود، که با توجه به در پیش بودن بازیهای آسیایی چین، از مسئولان رده اول ورزش کشور و بخصوص مسئولان درد آشنای فدراسیون شنا این انتظار وجود دارد که با حمایت از چهره‌های شاخص و مستعد حاضر در ورزش شیرجه، بستر و شرایطی را فراهم کنند تا این آینده سازان ورزش شیرجه  بتوانند تا زمان آغاز بازیهای آسیایی در اردوها و مسابقات تدارکاتی داخلی و برون مرزی شرکت کرده و با کسب تحربیات لازم بتوانند در بازیهای آسیایی با سایر مدعیان قاره پهناور آسیا به رقابت پرداخته و انشالله بتوانند بر سکوهای برتر ماده های مختلف رشته ورزشی شیرجه قرار بگیرند.

image_printپرینت مطلب