قره حسنلو: برنامه‌ریزی مفصلی برای کسب سهمیه خواهیم داشت

ملی‌پوش شنای ایران گفت: توجه به خواسته‌های معقول شناگران به آن‌ها امید بیشتری می‌دهد تا برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل ازخبرگزاری آنا، تمرینات ملی‌پوشان شنا برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک توکیو در شرایطی آغاز شده که هنوز زمان برگزاری رقابت‌های گزینشی مشخص نشده است. با این وجود شناگران ایران که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا مدت زیادی از تمرینات در استخرها منع شده بود این روزها که فرصت تمرین درون آب را پیدا کرده‌اند در تلاش هستند تا به رکوردهای پیشین خود بازگردند.

بنیامین قره حسنلو درباره شرایط این روزهای ملی‌پوشان شنا به خبرگزاری آنا گفت: خدا را شکر می‌کنیم که شرایط نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است. چند ماهی اجازه تمرین درون آب نداشتیم و ناچار بودیم تنها به تمرینات استقامتی و هوازی بپردازیم. این موضوع منجر به افت رکوردهایمان شد و از شرایط ایده‌آل فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: مدتی است که تمرینات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درون آب دنبال می‌کنیم و پیشرفت محسوسی نسبت به روزهای آغازین ازسرگیری تمرینات داشته‌ایم. به ندرت رکوردگیری می‌کنیم چون شکل تمرینات به‌گونه‌ای است که نیاز چندانی به رکوردگیری در این روزها نیست ولی وضعیت بهتری داریم و خیلی به رکوردهای قبلی نزدیک شده‌ایم.

ملی‌پوش شنا خاطرنشان کرد: تمرینات را در استخر آزادی دنبال می‌کنیم و غیر از جمعه‌ها هر روز تمرین داریم. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات هوازی، استقامتی و بدنسازی بیرون از آب را هم انجام می‌دهیم و روز به روز در شرایط مناسب‌تری قرار می‌گیریم تا در زمان اعلام مسابقات گزینشی برنامه‌ریزی مفصلی برای شکستن طلسم ورود به المپیک داشته باشیم.

رکورددار ماده ۵۰ متر کرال سینه که سریع‌ترین شناگر ایران محسوب می‌شود در پایان بیان کرد:  قطعاً کسب سهمیه المپیک نیاز به انگیزه دارد و شک نکنید تمامی بچه‌ها با تمام توان تلاش می‌کنند تا از سد ورودی المپیک عبور کنند اما اگر به خواسته‌های معقول شناگران توجه شود آن‌ها را امیدواری بیشتری برای اعتلای نام ایران تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.