قره‌حسنلو: کسب سهمیه المپیک در هر لحظه ممکن است

ملی‌پوش شنا گفت: حضور مربی خارجی در یک سال مانده به المپیک معجزه نمی‌کند و اگر امکاناتی هست باید در اختیار مربیان داخلی بگذارند.

نقیبی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خبرگزاری آنا نوشت: ملی‌پوشان شنا در اردویی ۱۰ روزه تلاش کردند تا به آمادگی مطلوبی دست پیدا کنند و بتوانند باقدرت در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در هند برگزار می‌شود، شرکت کنند. آن‌ها به هند رفته‌اند و آماده رقابت با حریفان هستند.

بنیامین قره حسنلو در خصوص اردوی تیم ملی شنا در استخر آزادی و آخرین وضعیت آمادگی جسمانی خود گفت: من قرار است در ماده‌های ۵۰ متر و ۱۰۰ متر آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا شنا کنم. از لحاظ بدنی در وضعیت خوبی قرار دارم و احتمال دارد هر لحظه ورودی المپیک را کسب کنم. البته از لحاظ تمرینی به پیک مناسب نرسیده‌ام و شاید در این رقابت‌ها «شیپ تیپر» نکنم ولی تلاش خود را برای نمایشی قابل قبول ارائه خواهم کرد.

ملی‌پوش شنا درباره این‌که تا چه اندازه امید است ایران بتواند در المپیک نماینده شنا داشته باشد، می‌گوید: چندین مسابقه مهم بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا وجود دارد که می‌توان در میان آن‌ها به ورلدکاپ قطر و کازان روسیه اشاره کرد. بچه‌ها انگیزه بالایی دارند و هر لحظه ممکن است ورودی المپیک با اعزام به این رقابت‌ها کسب شود.

قره حسنلو در خصوص استفاده از سرمربی خارجی در تیم ملی شنا گفت: به نظر من اگر امکانات دارند باید در اختیار مربیان داخلی قرار دهند چون آن‌ها شرایط بدنی ملی‌پوشان شنا را بهتر می‌شناسند و بدون امکانات موفق شدند امثال من را به رکوردهای خوبی برسانند. ما در سال آخر المپیک قرار داریم و مربی خارجی چه برنامه‌ای دارد که بخواهد در یک سال مورد استفاده قرار دهد تا ورودی المپیک را قطعی کند؟ معتقدم امکانات و شرایط در حال حاضر باید در اختیار مربیان داخلی قرار گیرد و مربی خارجی نمی‌تواند معجزه کند.

image_printپرینت مطلب