متین بالسینی: عزم بالایی برای بهبود رکوردم دارم

ملی‌پوش شنا گفت: برای آنکه رکورد ملی شنای خود را بهبود بخشم بسیار مصمم هستم.

حمیدرضا نقیبی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  به نقل از خبرگزاری آنا، متین بالسینی شناگر جوان ایرانی در تلاش است تا بتواند سهمیه المپیک را به‌دست آورد. او رکورددار ماده ۲۰۰ متر پروانه در ایران است و فاصله چندانی تا رکورد ورودی به المپیک ندارد. با وجود تعطیلی استخرها به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا اما بالسینی تمرینات خود را با جدیت پیگیری می‌کند تا بتواند به رکورد مدنظر ورودی المپیک دست یابد.

متین بالسینی در خصوص آخرین وضعیت خود به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: ویروس کرونا باعث شد تمرینات خیلی محدود شود. من شناگران زیادی را می‌شناسم که تمرین را به‌طور کامل کنار گذاشتند ولی من با وجود اینکه از تعطیلی تمرینات بسیار ناراحت بودم ولی نا امید نشدم. قرار بود ۱۳ فروردین ماه در مسابقاتی که در دبی  در قالب فینا آفرود برگزار می‌شد و حکم گزینشی المپیک را داشت شرکت کنم. تمرینات بسیار زیادی را انجام داده بودم ولی مسابقات به خاطر کرونا تعطیل شد و از لحاظ روحی بسیار ناراحت شدم. تا خرداد انگیزه‌ای برای تمرین نداشتم و ناراحت بودم ولی از اوایل تیر تا الان نزدیک به ۶ ماه است که هفته‌ای ۹ جلسه تمرین درون آب و ۹ جلسه تمرین بیرون از آب و خشکی انجام می‌دهم.

وی افزود: کاری به شروع رقابت‌های المپیک ندارم. حتی اگر المپیک توکیو لغو شود، من به دنبال آن هستم تا رکورد۲۰۰ متر پروانه را تا چند ماه آینده زیر دو دقیقه برسانم. این کار باعث می‌شود تا رکورد بهتری ثبت کرده و آمادگی‌ام را ثابت کنم. بسیار مصمم هستم تا به هدفی که دارم دست یابم. در حال حاضر با زمان ۲ دقیقه و ۲ ثانیه و ۲ صدم ثانیه، رکورددار شنای ایران در ماده ۲۰۰ متر پروانه هستم ولی تلاش من این است که به کمتر از ۲ دقیقه برسانم. ضمن اینکه رکورد ورودی المپیک ۲ ثانیه و ۵ صدم ثانیه کمتر از رکوردی است که من ثبت کرده‌ام.

ملی‌پوش شنا یادآور شد: من ۱۹ سال سن دارم و الان شنای ایران در اوج خودش است. بعد از ۱۱ سال رکورد ۲۰۰ متر پروانه را شکستم و شناگرانی چون علی جعفری و علیرضا یاوری را داریم که در ماده‌های یک هزار و ۵۰۰ متر و ۲۰۰ متر آزاد توانستند رکوردشکنی کنند. بنابراین انگیزه بسیار زیاد است تا بتوانیم رکوردها را جابه‌جا کنیم.

 

بالسینی

وی ادامه داد: فقط تعطیلی استخرها باعث شده تا انگیزه‌ها برای نسل‌های بعدی کمتر شود. به‌عنوان مثال علیرضا یاوری رکورددار ۲۰۰ متر آزاد محسوب می‌شود و متین سُهران رقیب اوست که با فاصله ۳ ثانیه از یاوری شنا می‌کند و دیگر رقیبی برای این دو نفر وجود ندارد. منظور من این است که در آینده در تمامی ماده‌ها رقیبی در داخل کشور نداریم و این موضوع می‌تواند انگیزه‌مان را کمتر کند.

بالسینی یادآور شد: به نظرم تعطیلی استخرها ضربه بزرگی به ورزش‌های آبی و به‌خصوص شنا زد. سختگیری‌هایی که در این مدت برای تعطیلی استخرها شده، آسیب‌های زیادی زده ولی نباید فراموش کنیم که اگر شنا که در آن ورزشکارانش با فاصله از یکدیگر تمرین و مسابقه می‌دهند باید تعطیل باشد، چگونه ممکن است ورزش‌های رزمی یا کشتی که فاصله میان ورزشکارانشان بسیار کم است  و با هم درگیر می‌شوند، تعطیل نشده است؟ به نظرم چنین کاری منصفانه نبوده است. جا دارد از مربیان خود تشکر کنم. در بدن‌سازی آقای پیمان رجبی، در بخش شنا آقای کاوه بیک اوغلی و دکترها، استاد و شیرزاد خیلی به من روحیه دادند تا توانستم موفق باشم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.