مجتبی ولی‌پور: کسب مدال بازی‌های آسیایی حمایت ویژه می‌طلبد

ملی‌پوش شیرجه تیم مس سونگون گفت: برای آنکه در بازی‌های آسیایی به مدال دست یابیم نیاز به حمایت ویژه‌ای داریم و البته که کسب چنین مدالی بسیار سخت است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مجتبی ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر شیرجه و قهرمانی با مس سونگون اظهار کرد: مسابقات نسبت به دو سال اخیر که کرونا باعث شده بود رقابت‌ها با کیفیت پایینی برگزار شود از جهات مختلف قابل قبول بود. جوانانی که در مسابقات حاضر شده بودند خیلی خوب تمرین کرده بودند و برای امثال بنده که ملی‌پوش هستیم، حریفان سرسختی بودند. آنها حداکثر تلاش خود را کردند تا بهترین شیرجه‌ها را بزنند و باید بگویم کار ما سخت بود. بنده به همراه حمید کریمی که پیش از این برای المپیک تمرین کرده بودیم، توانستیم رتبه‌های اول و دوم را به دست آوریم. من در تخته یک متر، سه متر و ۱۰ متر اول شدم و کریمی دوم شد. فراموش نکنیم امسال با حضور ۱۰ تیم رشد محسوسی نسبت به فصول گذشته شاهد بودیم. من عضو تیم مس سونگون بودم و موفق شدیم بالاتر از رعد پدافند به قهرمانی دست یابیم. آرسن البرز هم در رده سوم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو نیاز است تا مسابقات برون‌مرزی وجود داشته باشد، عنوان کرد: برای آنکه بتوانیم از کیفیت بهتری برخوردار شویم باید علاوه بر برگزار کردن مستمر تمرینات، در رقابت‌های بین‌المللی نیز حضور داشته باشیم. در ایران به خاطر کمبود سخت‌افزار و مشکلاتی که برای تمرین‌ها وجود دارد، نمی‌توانیم در سطح یکسانی با حریفان بین‌المللی پیش برویم. برای همین نیاز است تا در مسابقات مختلف شرکت کنیم ولی متأسفانه در اندک رقابت‌ها شرکت می‌کنیم و هر گاه که در این مسابقات ظاهر می‌شویم، بسیاری از رقبا و عوامل برگزاری مسابقات از اینکه ایران شیرجه‌روهایی دارد که نمایش‌های نسبتاً خوبی ارائه می‌کنند، متعجب می‌شوند. دلیل آن هم حضور کمتر در مسابقات مختلف نسبت به شیرجه‌روهای دیگر کشورهاست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت درآمدزایی در رشته شیرجه چندان تعریفی ندارد، عنوان کرد: درآمد کمتر در رشته‌هایی چون شیرجه طبیعی است و نباید انتظار درآمد بسیار بالایی داشته باشیم ولی این موضوع اهمیت زیادی دارد که ورزشکاران حرفه‌ای بتوانند مورد حمایت قرار بگیرند تا بیش از گذشته در اختیار تیم ملی باشند. من در تمامی این سال‌ها تلاش کرده‌ام تا دیده شوم و در مسابقات متعددی همانند قهرمانی آسیا، بازی‌های کشورهای اسلامی و تورنمنت‌های بین‌المللی در ایتالیا و هلند، مدال‌های رنگارنگی را به‌دست آوردم. همین‌طور در تورنمنت هندوستان موفق بودم و به‌رغم اینکه در بازی‌های کشورهای اسلامی هم ستاره مسابقات شیرجه شدم اما آن‌طور که باید و شاید دیده نشدم. این موضوع برای دیگر شیرجه‌روها نیز وجود دارد و آنها با وجود زحمات و مشقت‌های فراوان مورد توجه چندانی نیستند.

 

ولی‌پور خاطرنشان کرد: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تمام و کمال از ما حمایت می‌کند و شخص محسن رضوانی به‌عنوان رئیس فدراسیون در همه حال حامی ورزشکاران رشته‌های مختلف این فدراسیون بوده ولی چون در رسانه‌های تصویری کمتر دیده می‌شویم، مورد توجه بسیاری از ارگان‌ها قرار نمی‌گیریم. من از سال ۱۳۹۶ برای استخدام در وزارت ورزش تلاش کرده‌ام ولی هنوز جذب نشده‌ام. این در حالی است که باید توجه کافی به یکایک ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ورزشی وجود داشته باشد. امیدوارم که تلاش‌ها و کوشش‌های ما دیده شود و با تدارک مناسب و حضور در مسابقات بین‌المللی، با آمادگی خوبی راهی بازی‌های آسیایی هانگژو چین شویم تا موفق به کسب مدال شویم. رقم زدن چنین اتفاقی بسیار سخت است اما اگر در میادین مختلف به رقابت با همتایان خارجی بپردازیم رخ دادن چنین اتفاقی دور از دسترس نیست.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب