محبوبه شریف: هرچه مسابقه بیشتر باشد، انگیزه‌ها بالاتر می‌رود

مربی تیم شنا بانوان استان تهران با اشاره به لزوم برگزاری مسابقات مختلف گفت: هرچه تعداد مسابقات شنا بانوان در یکسال بیشتر باشد، انگیزه ها نیز برای مربیان و ورزشکاران بیشتر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محبوبه شریف مربی تیم شنا بانوان استان تهران اظهار کرد: خیلی خوب بود که در پایان سال گذشته مسابقات تایم تریل یا رکوردگیری بانوان برگزار شد. ما پیشنهاد دادیم که با توجه به کمتر شدن محدودیت‌های ناشی از کرونا امسال هم لیگ برگزار شود. واقعا شناگرانی که سن بالاتری دارند به واسطه تعطیلی‌های ناشی از کرونا با مشکلاتی رو به رو بودند و باید در مسابقه رسمی مثل لیگ شرکت کنند تا به شرایط قهرمانی بازگردند.

وی افزود: برگزاری مسابقات رکوردگیری و تایم تریل خیلی خوب است. ثبت رکوردهای جدید توسط شناگران استان‌ها نشان می‌دهد که همه در حال تلاش و پیشرفت در شهرهای مختلف هستند اما معمولا در مسابقات رکوردگیری رده های سنی خاصی بیشتر شرکت می کنند درحالی که در مسابقات لیگ یا قهرمانی کشور بیشتر شناگران بزرگسال برای مسابقه حضور پیدا می کنند. امیدواریم که امسال هم لیگ برگزار شود و هم تایم تریل زیرا معتقدم هرچه تعداد مسابقات بیشتر باشد برای بانوان شناگر بهتر است.

مربی تیم شنا بانوان تاکید کرد: بر خلاف خیلی ها به نظرم حتی مسابقات جایزه بزرگ هم می تواند انگیزه همه شناگران را بالا ببرد. ممکن است چند نفر محدود همه جوایز را درو کنند اما همان که نفر چهارم هم شده تلاش می کند برای سال های بعد بهتر شود و جایزه بگیرد. قهرمان کشوری هم اگر به زمان خودش برگزار شود خوب است. الان کرونا سبک تر از گذشته است و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و لیگ موجب انگیزه می شود. برای شناگران رده های سنی مختلف بویژه بزرگترها اگر هرسال لیگ برگزار شود، هر سال رقابت هم جدی تر می شود و انگیزه‌ها بالاتر می رود. البته باید تقویم مسابقات از قبل مشخص شود و حداقل در ۹۰ درصد مواد مسابقات در همان حدود تاریخی برگزار شود، که در تقویم دیده شده است. در این صورت شناگران از پیک خود خارج نمی شوند. ما برای برنامه تمرینی نیاز داریم که هر چه زودتر از زمان برگزاری دقیق مسابقات آگاه شویم.

وی در پایان گفت: ممکن است بعضی از افراد در جریان مسابقات مختلف صحبت هایی مطرح کنند که احتمالا از روی ناآگاهی از قوانین باشد. همه ما باید بدانیم شاید همه چیز ایده آل نباشد اما همین که مسابقات بخش بانوان برگزار می شود، باید کمک کنیم تا شرایط بهتر شود. متاسفانه برخی گلایه ها درباره شرایط و استانداردهای برگزاری مسابقات از روی ناآگاهی از قوانین است و واقعا مشکلی برگزاری مسابقات وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب