مسابقات شنای زنده رود ،احیای زندگی مجدد شنای بانوان

فدراسیون شنای کشور در تمهیدی تازه و جهت رفع مشکلات و موانع، تصمیم گرفت تا مسابقات شنای زنده رود ویژه بانوان کشور در اسفند ماه سال جاری در اصفهان برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ اپیدمی ویروس کرونا، شرایط بسیار خاص و سختی را برفضای ورزش کشور تحمیل کرد به گونه ای که بسیاری از فدراسیون های ورزشی در طی یک سال گذشته موفق نشدند بخش عظیمی از برنامه های پیش بینی شده در جهت توسعه کمی و کیفی ورزش تابعه خود را، به اجرا برسانند.

در این میان فدراسیون شنا از جمله فدر اسیونهایی بوده و هست که بیشترین آسیب در زمینه فوق را در بخش بزرگی از فعالیت‌های خود متحمل شده که کماکان این روند ادامه دارد. تاکید فوق به این دلیل است که در شرایطی ویروس کرونا وضعیت بسیار خاصی را به فدراسیون شنا و فعالیت‌های آن تحمیل کرد که این فدراسیون در یکی از سرنوشت سازترین دوران فعالیت خود به سر می برد. فدراسیون فوق که بر خلاف سایر فدراسیونهای ورزشی بجای یک رشته، سه رشته ورزشی شنا،شیرجه و واترپلو را تحت پوشش خود دارد، در دورانی که هنوز کرونا شیوع نیافته بود با برنامه ریزی‌های وسیع و گسترده موفق شده بود وضعیت آمادگی ملی پوشان خود را به سطحی برساند تا در آستانه دیدارها و مسابقات انتخابی المپیک توکیو، امیدواری زیادی وجود داشته باشد که ملی پوشان هر سه رشته فوق، به سهمیه های المپیک ۲۰۲۰ دست یافته و راهی توکیو شوند.

این امیدواری به گونه ای ایجاد شده بود که در بین سه رشته ورزشی فوق، تیم ملی واترپلو ایران پس از ۴۴ سال موفق شد بر سکوی سوم واترپلو قاره پهناور آسیا قرار گیرد و با آمادگی بالا و انگیزه مضاعف به انتظار آغاز دیدارهای انتخابی برای گزینش نمایندگان واترپلو آسیا و حضور در این رویداد مهم ورزشی جهان بود. در رشته شنا  نیز بر اساس رکوردهای  رسمی اعلام شده، برخی از شناگران با آمادگی کامل، فقط چند صدم ثانیه با کسب رکورد ورودی المپیک توکیو فاصله داشتند که مهدی انصاری، بنیامین قره‌حسنلو، سیناغلامپور و متین بالسینی  از جمله این ملی پوشان بودند. در شیرجه نیز حمید کریمی بورسیه ایران در کمپ تمرینی فینا در کشور روسیه از جمله قهرمانانی بود که با تلاشهای مداوم و بسیار پیگیرانه، مربیان خود را امیدوار کرده بود که بتواند به سهمیه حضور در رقابتهای شیرجه بازیهای المپیک دست یابد.

گام نحست مبارزه با شیوع ویروس کرونا در صحنه ورزش کشور، تعطیلی کلیه مسابقات مختلف داخلی و خارجی و جلوگیری از تجمع ورزشکاران و علاقمندان ورزشی در سالن‌ها و سایر اماکن ورزشی مانند استخرها بود که همان گونه که گفته شد آسیب های جدی را به روند برنامه ریزی‌های فدراسیونهای ورزشی و فعالیت های آنها وارد کرد.

و در جهت مبارزه با این رخوت و سکون در برگزاری مسابقات، توسعه کمی و کیفی برنامه های آموزشی فدراسیون شنا، شاید صحیح ترین و کارشناسانه ترین ترفندی بود که مسئولان این فدراسیون درپیش گرفته و موفق شدند فاصله زمانی آغاز شیوع کرونا و تعطیلی استخرها را با برگزاری تعداد زیادی از کلینیک ها، دوره ها و کلاسهای آموزشی تا دی ماه سال جاری پوشش دهند.

سرانجام پس از گذشت بیش از ده ماه از تعطیلی استخرها، در ماه گذشته این فدراسیون توانست مجوز بازگشایی حداقل یک استخر را در هر استان کشور از مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اتخاذ کرده و بتدریج فعالیت‌های آماده سازی ملی پوشان سطوح قهرمانی خود را مجددا دنبال کند.

فدراسیون شنای کشور در تمهیدی تازه و جهت رفع مشکلات و موانع، تصمیم گرفت تا مسابقات شنای زنده رود ویژه بانوان کشور در اسفند ماه سال جاری در اصفهان برگزار شود تا از یک سو بتواند سرمایه های موجود در بخش شنای بانوان را حفظ کند و از سوی دیگر با برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات و رقابت بین ملی پوشان، انگیزه های لازم را در بین آنها ایجاد نماید. با این دورنما که با کشف واکسن کرونا، ضعیف و محدود شدن این ویروس منحوس، مجددا بستر لازم جهت فعالیت‌های همه جانبه  بانوان شناگر و همچنین نوجوانان و جوانان آینده ساز این رشته ورزشی فراهم شود.

در هفته گذشته شهرناز ورنوس نایب رییس بانوان فدراسیون شنا در گفتگو با رسانه ها، ضمن بررسی شرایط خاص کرونایی و بی انگیزه شدن اکثر بانوان شناگر ملی پوش و در جهت رفع این معضل، نوید برگزاری مسابقات فوق را در اصفهان داد و عنوان کرد که دستور العمل اجرایی این رقابت‌ها، با رعایت تمامی پرو تکل های بهداشتی به ستاد مبارزه با کرونا در ورزش ارائه شده و امیدواریم با موافقت این ستاد، برنامه های تدارکاتی و اجرایی مسابقات فوق آغاز شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب