مهدی انصاری: رضوانی همیشه حامی ملی‌پوشان است

ملی‌پوش شنا گفت: تعطیلی استخرها ربطی به آقای رضوانی ندارد و رئیس فدراسیون شنا در همه حال حامی ملی‌پوشان بوده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا، با توجه به افزایش دوباره همه‌گیری ویروس کرونا، تمرینات تیم ملی شنا که با حضور چند شناگر در استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی آغاز شده بود، تعطیل شد. این موضوع باعث ناراحتی شدید ملی‌پوشان شنا شده است چراکه آن‌ها نیاز به این داشتند تا به شرایط مساعد قبلی بازگردند و بتوانند رکوردهای خود را ارتقا دهند اما با تعطیلی مجدد استخرها مشخص نیست چه زمانی فرصت خواهند کرد تا شرایط مطلوب گذشته را پیدا کنند.

مهدی انصاری در خصوص تعطیلی دوباره استخر آزادی و متوقف شدن تمرینات تیم ملی شنا به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: نمی‌دانم چرا هر اتفاقی می‌افتد، ستاد مقابله با کرونا در ورزش تصمیم می‌گیرد تا استخرها را تعطیل کند. بازیکنان فوتبال به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و پاسخ تست تعدادی از آن‌ها مثبت اعلام می‌شود، آن‌وقت تمرینات تیم ملی شنا متوقف می‌شود. زلزله می‌آید، تصمیم به تعطیلی استخر می‌گیرند، به‌صورت کلی هر رویدادی که رخ می‌دهد، اولین جایی که تعطیل می‌شود استخر است.

وی تأکید کرد: جالب این است که پاسخ تست کرونای ملی‌پوشان شنا منفی بوده است. ضمن اینکه تمامی بچه‌های تیم ملی به‌صورت انفرادی به تمرین می‌پردازند و هم‌زمان کسی در استخر تمرین نمی‌کند. این واقعیت هم وجود دارد که آب عامل انتقال ویروس کرونا تشخیص داده نشده است. با این وجود شاهد این هستیم که اجازه برگزاری تمرینات داده نمی‌شود.

ملی‌پوش شنا خاطرنشان کرد: همان اوایل که استخرها تعطیل شد، بهانه این بود که مواد شوینده کم است، در حالی که درون آب از کلر استفاده می‌شود و حجم کلر موجود در آب استخر آزادی مشخص است. بنابراین دلیلی وجود ندارد که اجازه نمی‌دهند که به تمرین شنا بپردازیم.

وی با اشاره به این موضوع که رئیس فدراسیون شنا تمام تلاش خود را برای برگزاری تمرینات تیم ملی می‌کند، تصریح کرد: آقای محسن رضوانی به هیچ عنوان در تعطیلی استخرها مقصر نیست و کاملاً مشخص است که عوامل بالاتر ایشان را مجبور کردند تا استخر آزادی تعطیل شود. من بارها از این موضوع مطلع شدم که آقای رضوانی با مسئولیت خودشان کمک‌های زیادی به پیشرفت ورزش‌های آبی کردند و حتی دو هفته پیش که استخرها بازگشایی شد، به همت رئیس فدراسیون شنا بود و او همیشه حامی ملی‌پوشان بوده است.

انصاری یادآور شد: دو هفته پیش تمرینات را شروع کردیم و باور کنید در همان ابتدا به دلیل وقفه چهار ماهه‌ای که ایجاد شده بود، اصول تمرینی را تا حدودی فراموش کرده بودیم. ۱۴ روز تمرین کردیم و آهسته‌آهسته به شرایط خوب نزدیک می‌شدیم ولی دوباره شاهد تعطیلی استخرها هستیم و نمی‌دانیم دردمان را به چه کسی بگوییم.

وی در واکنش به این موضوع که نارضایتی شناگران ملی‌پوش از تعطیلی استخرها به خاطر مشکلات در دریافت حقوقشان است، تأکید کرد: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از نظر مالی شرایط عالی نداشته و بودجه زیادی به این فدراسیون تزریق نمی‌شود. سه رشته مستقل زیر نظر این فدراسیون هستند و هر کدام رده‌های سنی مختلف و مربیان مخصوص به خود دارند. قطعاً تعداد شناگران، شیرجه روها و واترپلوئیست‌ها زیاد است و فدراسیون باید بتواند از پس هزینه‌های مربوط به زیرمجموعه‌های خود برآید. بحث مالی آن‌قدری که بزرگ شده است، جدی نیست.

ملی‌پوش شنا درباره اینکه زمان هیچ مسابقه رسمی مشخص نیست و برخی معتقدند شناگران نباید نگران تعطیلی تمرینات خود باشند، عنوان کرد: درست است که زمان هیچ مسابقه‌ای مشخص نشده ولی اگر ناگهان اعلام کنند سه ماه دیگر قرار است مسابقات رسمی شروع شود، ملی‌پوشان چگونه خود را به شرایط ایده آل بازگردانند. ما حداقل ۶ ماه زمان نیاز داریم تا بتوانیم به آمادگی نسبتاً خوبی که در گذشته داشتیم بازگردیم ولی با تعطیلی طولانی‌مدتی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شده بعید می‌دانم در آینده موفق شویم رکوردهای خودمان را هم تکرار کنیم.

انصاری در خصوص اینکه اعلام شده احتمال لغو المپیک توکیو در سال آینده نیز وجود دارد، اظهار کرد: من خبری در خصوص تعلیق المپیک نشنیده‌ام ولی اگر این موضوع هم صحت داشته باشد، باز هم باید شرایطی حاصل شود تا ملی‌پوشان شنا از فرم تمرینی خود فاصله زیادی نگیرند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.