مهدی انصاری: کمتر از یک ثانیه با المپیک فاصله دارم

رکورددار شنای ایران گفت: کمتر از یک ثانیه با المپیک فاصله دارم و امیدوارم از ملی‌پوشان ایران حمایت شود.

نقیبی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ملی‌پوشان شنای ایران تلاش می‌کنند تا به حداکثر آمادگی دست یابند تا با اعلام زمان مسابقات گزینشی المپیک توکیو بتوانند برای کسب سهمیه المپیک حداکثر تلاش خود را بکنند. اگرچه تعطیلی مسابقات به خاطر پاندمی ویروس کرونا باعث شد تا ملی‌پوشان نزدیک به پنج ماه نتوانند درون آب تمرین داشته باشند.

آمادگی ۵۰ درصدی داریم

مهدی انصاری در خصوص آخرین وضعیت خود برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: چند ماهی می‌شود که تمرین‌ها به‌صورت مستمر در حال پیگیری است و به ۵۰ درصد از سطح آمادگی گذشته‌مان رسیده‌ایم. البته که باید بیشتر تمرین کنیم و با گذشت زمان می‌توانیم در ۱۰۰ درصد آمادگی قرار بگیریم.

وی ادامه داد: جا دارد از زحمات محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کمال تشکر را داشته باشیم که توانست شرایط تمرینی را برای ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه المپیک داشتند را فراهم کند. البته که تعطیلی بین تمرینات باعث شد تا افت کنیم ولی با پیگیری مستمر شرایط تمرینی به وضعیت خوب خواهیم رسید.

کناره‌گیری تعدادی شناگران به دلیل کرونا

وی تأکید کرد: متأسفانه خیلی از بچه‌های شناگر به‌خاطر کرونا و نبود امکانات تمرین درون آب، این ورزش را کنار گذاشتند و مسلماً در سال‌های آینده، شنا به‌دلیل کناره‌گیری بسیاری از نیروهای آینده‌دار آسیب می‌بیند. باید فضایی ایجاد شود که انگیزه‌ها نباید سلب شود و امیدوار به آینده باشیم ولی شرایط شناگران با همدیگر فرق می‌کرد و آنهایی که نمی‌دانستند تکلیف در آینده چه می‌شود، ترجیح دادند کناره‌گیری کنند. من معتقدم این روزها که در استخر آزادی داریم تمرین می‌کنیم، با پیگیری بیشتر و مستمر خواهیم توانست در وضعیت مناسبی قرار بگیریم.

لیگ جهانی شنا برگزار شد

ملی‌پوش شنای ایران در خصوص رقبای خود عنوان کرد: من می‌دانم فقط در ایران بود که چندین ماه تمرینات تعطیل شد و نتوانستیم درون استخر مسابقه داشته باشیم. در کشورهای خارجی که رقبای جدی در ماده‌های مختلف خواهیم داشت، فقط دو هفته مسابقات تعطیل شد و پس از آن تمریناتشان با جدیت پیگیری شد. ضمن اینکه رقابت‌های لیگ جهانی شنا هم برگزار شد و رکوردهای زیادی به ‌ثبت رسید. ما هم نیاز داریم در داخل کشور تمرینات را با جدیت پیگیری کنیم تا به شرایط تمرینی بسیار مناسبی برسیم و رکوردهای جدیدمان مشخص شود. البته که رقابت با حریفانی که بیشتر از ما تمرین کرده‌اند، سخت شده است ولی باید امیدوار باشیم و برای رسیدن به اهدافی که داریم با تمام توان تلاش کنیم.

باید زودتر به اوج آمادگی برسیم

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پنج ماه از تمرینات درون آب دور بودیم و بیشتر تمرینات را در خشکی دنبال می‌کردیم، به‌صورت کامل نتوانستیم تمرین کنیم، بنابراین آمادگی نسبی داریم و با توجه به نامشخص بودن زمان اعزام به مسابقات باید برای رسیدن به شرایط ایده‌آل، بهتر و با دقت مناسب‌تری تمرین کنیم تا هر چه زودتر به اوج و آمادگی مطلوب برسیم چون ممکن است زمان کافی برای حضور در مسابقات گزینشی نداشته باشیم.

از امکانات شنا فقط استخر داریم

انصاری خاطرنشان کرد: یک واقعیتی که وجود دارد این است که امکاناتی که ما با آن شنا می‌کنیم و تمرین می‌کنیم قابل قیاس با بسیاری از رقبای خارجی نیست. شاید بگوییم ما فقط استخر را داریم و سخت‌افزارها را در اختیار نداریم. ای کاش کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به رشته پرمدال شنا بیشتر و با نگرش مناسب‌تر نگاه کنند چون تا زمانی که مدال نگیریم، خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیریم. این یک واقعیت است، وقتی که بذری کاشته می‌شود باید با دقت از آن مراقبت شود تا به ثمر بنشیند. طرز تفکرات فعلی اشتباه است و بدون کمک نمی‌توانیم پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

شناگران خواهان رقابت ناعادلانه نیستند

وی افزود: انگیزه تمامی شناگرانی که باقی مانده‌اند بالاست و آنها تلاش می‌کنند تا بهترین تایم را ثبت کنند ولی این حقیقت را باید بپذیریم که برای بالا رفتن انگیزه‌ها باید کمک‌هایی انجام شود تا کسی دلسرد نشود. وقتی زحمات شناگران به بار می‌نشیند که مسلماً حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها به‌طور کامل و جامع باشد. در چنین شرایطی قطعاً ملی‌پوشان هم با تمام وجود تمرین می‌کنند. قطعاً هیچ شناگری دوست ندارد در شرایطی ناعادلانه را رقبایش مسابقه دهد.

ثبت رکوردی نزدیک به ورودی المپیک

انصاری با اشاره به اینکه رکوردی که در ۱۰۰ متر پروانه به ثبت رسانده کمتر از ۶۰ صدم ثانیه با رکورد ورودی المپیکی فاصله دارد، گفت: رکورد ورودی المپیک ۵۳ ثانیه و ۵۲ صدم ثانیه است و رکورد من ۵۴ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه است. چون خیلی وقت است که مسابقه نداده‌ایم، نمی‌دانم در شرایط مسابقه‌ای چگونه می‌توانم و با چه رکوردی خارج می‌شوم ولی باید بپذیریم که تا زمان برگزار نشدن مسابقات هیچ پیش‌بینی نمی‌توان انجام داد.

مربیان و ناجیان متضرر شدند

ملی‌پوش شنا با اشاره به این موضوع که با تعطیلی استخرها به خاطر کرونا خیلی از مربیان و ناجیان غریق بیکار شدند و ضررهای هنگفتی به آنها وارد شده، گفت: این یک واقعیت دردآور است که اکثر مربیان و ناجی‌های شنا بیکار شده‌اند و با چنین وضعی شرایط معیشتی زندگی‌شان سخت شده است. امیدوارم که فکری به حال آنها شود. نزدیک به یک سال است که این افراد هیچ درآمدی نداشتند. در کنار آن، ملی‌پوشان شنا هم با تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر درآمد خاصی نداشتند ولی آنها شاید بتوانند با حمایت فدراسیون کاری انجام دهند ولی در چنین شرایطی هیچ کمکی به ناجی‌ها و مربیان نشده است.

وی یادآور شد: جا دارد از آقایان محسن رضوانی، خشایار حضرتی، فرید فتاحیان، حمید اسکندریون و محسن سمیع‌زاده تشکر کنم که حمایت زیادی از ملی‌پوشان شنا انجام داد و اگر تلاش‌های آنها و دیگر عزیزان در فدراسیون نبود، شرایط فعلی تمرینی هم برای ملی‌پوشان فراهم نمی‌شد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.