مهرشاد افقری : دنبال تابوشکنی و کسب ورودی جهانی ۱۰۰متر پروانه هستم

عضو تیم ملی شنا گفت: اتفاق خوب برای من کسب ورودی جهانی در ماده ۵۰ متر پروانه بود و سخت در تلاشم تا در مسابقات ترکیه، تابوشکنی کنم و در ماده ۱۰۰ متر پروانه هم به این امر مهم برسم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ؛مهرشاد افقری در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص شرایط تمرینی‌اش پیش از اعزام به مسابقات بین‌المللی ترکیه اظهار داشت: در این مدت تمرینات بسیار خوبی را زیر نظر گامر دیلانچیان مربی تیم ملی شنا در مجموعه ورزشی آزادی انجام داده‌ایم و هنوز هم حدود ۲ هفته برای ما فرصت وجود دارد تا بدنم را به فرمی نزدیک کنم که در روز مسابقاتم بتوانم با تلاش مضاعف به ورودی مسابقات جهانی در ماده ۱۰۰ متر پروانه هم دست پیدا کنم.

وی افزود: اتفاق خوب برای من این است که در ماده ۵۰ متر پروانه به ورودی جهانی رسیده‌ام و به سختی در تلاشم تا در مسابقات ترکیه تابوشکنی کنم و در ماده ۱۰۰ متر هم به این امر مهم برسم. امیدوارم سایر بچه‌هایی هم که به ترکیه می‌آیند بتوانند با انگیزه زیادی که در درون آنها نهفته است برای ایران در ترکیه خوش بدرخشند و ورودی جهانی را به مردم هدیه دهند. البته باید دید آیا مسئولان برنامه‌ای برای حضور ما در جهانی توکیو ژاپن دارند یا خیر.

ملی‌پوش شنا با اشاره به اینکه امیدوار است مسئولان به رشته شنا چند سهمیه برای حضور در بازی‌های آسیایی اختصاص دهند، گفت: هنوز هم نمی‌دانیم چه تصمیمی از طرف ستاد عالی بازی‌های آسیایی برای حضور رشته شنا در این بازی‌ها اتخاذ شده اما امیدوارم خبرهای خوبی از سوی مسئولان بشنویم. بالاخره شنا رشته‌ای است که در کنار دوومیدانی دارای بیشترین مدال است و اگر شاهد یک برنامه‌ریزی دقیق در کنار سرمایه‌گذاری کاملی در این رشته مدال‌آور باشیم مطمئنأ ما هم با ذهنی باز تنها به گرفتن مدال و نتایج خوب در مسابقات فکر میکنیم.

افقری با اشاره به اینکه مسئولان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو توجه زیادی به ورزشکاران دارند، اظهار داشت: خداراشکر مسئولان فدراسیون تا حد بضاعت خودشان به ما کمک می‌کنند و نمونه آخر آن را می‌توان تلاش و پیگیری‌های زیاد برای حضورمان در مسابقات ترکیه دانست. از لحاظ پرداختی هم تا به الان هیچ کم کاری از طرف مسئولان فدراسیون صورت نگرفته و همه جوره پای کار هستند و نسبت به ما دلسوزی داشته اند. توجه بیشتر به ما منجر خواهد شد تا در آینده و در میادین بزرگتر چه بسا المپیک و حتی همین بازی‌های آسیایی برای ایران هم به مدال برسیم.

وی با اشاره به اینکه قطعا رسیدن به مدال المپیک نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد، عنوان کرد: اگر شرایط محیا شود بدون شک دیر یا زود ما هم مانند سایر کشورهای آسیایی می‌توانیم به کسب مدال المپیک امیدوار باشیم. متاسفانه با اینکه شنا رشته‌ای پر مدال است اما چون در کشور ما پخش زنده تلویزیونی ندارد به همین دلیل هم حامیان مالی چندان راغب نیستند تا در این رشته برای سرمایه‌گذاری ورود کنند. اگر کمی فضا برای ما ایجاد شود چندان سخت نیست تا یک مایکل فلپس جدید در ایران رونمایی شود همانطور که در سایر رشته‌های ورزشی هم پدیده‌های خوبی از کشور ما به دنیا معرفی شده‌اند. الگوی خودم در این رشته مایکل فلپس بوده هر چند که به طورت اتفاقی و علاقه‌ای که به این رشته پیدا کردم وارد شنا شدم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب