مهرشاد افقری: عملکرد تیم ملی شنا در جام جهانی قابل دفاع است/ می‌توانم مدال بازی‌های آسیایی هانگژو را کسب کنم

عضو تیم‌ ملی شنا گفت: می‌توانم سال آینده مدال بازی‌های آسیایی هانگژو را در چین کسب کنم.

فریبا جلیل خانی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مهرشاد افقری عضو تیم‌ ملی شنا، درباره عملکرد تیم‌ ملی شنا ایران در رقابت‌های جام جهانی قطر در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا اظهار کرد: مسابقات جام جهانی شنا یک‌سری مسابقات جهانی است که تقریبا در سطح ۳ قرار دارد. رقابت در سطح اول مربوط به مسابقات المپیک است. مسابقات جهانی مثل رقابت‌های ابوظبی در سطح دو قرار می‌گیرد و در نهایت هم مسابقات جام جهانی است که طبیعتا از نظر فنی و کشورهای حاضر جزو مسابقات سطح بالاست. مسابقات جام جهانی شنا سال ۲۰۲۱ دوره اول در کشور آلمان، دوم مجارستان، سوم قطر و چهارم کازان روسیه برگزار شد. در این سری مسابقات شناگرانی از کشورهای اروپایی از قبیل سوییس، آلمان، ایتالیا، سوئد، کرواسی، آمریکا، استرالیا، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، الجزایر و… حضور داشتند. در کل عملکرد تیم ملی شنا خوب بود. در حد مدال نبود ولی چندین رکورد ملی ارتقا یافت.

افقری درخصوص روند آماده‌سازی خود برای شرکت در مسابقات پیش‌رو گفت: من شناگر تیم ملی هستم ولی در حال حاضر در اصفهان زیر نظر استاد گامر دیلانچیان تمرین می‌کنم. با توجه به رکوردهایی که در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه ثبت کردم توانستم جواز حضور در مسابقات جهانی ابوظبی و فوکوئوکا ژاپن را کسب کنم. در حال حاضر از بین ۳ نماینده ایران در مسابقات ابوظبی تنها شناگری هستم که ورودی ۲ ماده را کسب کرده‌ام.

او در مورد جایگاه شنای ایران در آسیا و جهان توضیح داد: درباره المپیک و مسابقات جهانی باید بگویم که سطح شنای ایران نسبتا پایین است ولی پیشرفت ایران در این چند سال قابل توجه است اما هنوز نمی‌توان به مدال المپیک یا جهانی فکر کرد.

عضو تیم‌ ملی شنا در پایان با اشاره بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در خصوص مسابقات آسیایی هم باید بگویم که با توجه به نتایج دوره قبل در ماده ۱۰۰ متر پروانه تنها چندصدم ثانیه تا مدال بازی‌های آسیایی فاصله دارم. هدفم برای بازی‌های آسیایی ایستادن روی سکو است. قول دادم ورودی المپیک ۲۰۲۰ را کسب می‌کنم و این کار را هم کردم. چهار ماه پیش قول مدال بازی‌های آسیایی دادم و مطمئن باشید اگر نیازهای مالی این راه برطرف شود، مدال بازی‌های آسیایی را هم کسب خواهم کرد.

 

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب