میرمهدی: باید پله پله پیش برویم

ملی پوش واترپلوی ایران با اشاره به عوامل موفقیت تیم ملی از استقبال خوب مردم، رسانه و مسئولان از بازی‌های تیم ملی تشکر کرد گفت: باید پله پله پیش برویم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سید سعید میرمهدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، اظهار کرد: زمینه موفقیت تیم ملی واترپلو از سه ماه قبل مشخص شد. نوع دعوت بازیکنان بر اساس اعتماد متقابل بود. برگزاری اردوهای مستمر تیم بسیار مفید بود به ویژه اینکه هر چه به مسابقات نزدیک شدیم، تیم‌تر شدیم. سال‌هاست که عضو تیم ملی واترپلو هستم اما این نخستین مرتبه‌ای بود که یک تیم پشت تیم ما بود و کار می‌کرد. از روانشناس و فیزیو تراپ و ماساژور تا سایر دوستان خیلی تلاش کردند تا موفق باشیم. در زمان بازی هم همه گوش به فرمان سرمربی تیم بودیم.

وی درباره فقدان اردوی برون‌مرزی و بازی های تدارکاتی نیز گفت: روز اول احساس می‌کردم که این مسائل خیلی مهم باشد. البته واقعا هم مهم هست و امیدوارم در مسابقات آتی این موضوع حل شود. اما وقتی چند بازی تدارکاتی با تیم های دانشگاه آزاد و ملی جوانان داشتیم، و در جریان مسابقات هم با تیم‌های مالت و گواتمالا بازی کردیم، شرایط برای بازی‌های اصلی خیلی خوب شد.

ملی‌پوش واترپلوی ایران همچنین درباره تدارکات و پشتیبانی از تیم هم خاطرنشان کرد: نمی‌دانم مطرح کردن برخی مسائل چقدر درست است. واقعا سه ماه یا کمتر در اردو بودیم. خیلی ها زحمت کشیدند اما باز هم برخی موارد با مشکل رو برو شد. مثلا لباس‌ها دقیقا اندازه ما نبود. شاید اگر حمزه روانشناس کنار تیم نبود، خیلی از این مسائل ضربه می‌خوردیم. دوست ندارم خیلی به این مسائل بپردازم اما شاید سایر تیم‌های ملی از نظر تدارکاتی شرایط حرفه‌ای‌تری دارند. شاید جالب باشد بدانید اما در طول تمرین تیم ملی در استخر ۹ دی همزمان داشتند سقف را درست می‌کردند یا تجهیزات نورپردازی را تعمیر می‌کردند و ما مدام مجبور بودیم جای خود را تغییر دهیم.

سید سعید میرمهدی همچنین خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی واترپلو نسبت به گذشته بد نیست. شاید در این چند ماه بیشتر فدراسیون سمت واترپلو بود. به نظرم گرفتن میزبانی بسیار مهم بود. میزبانی خوب داشتن هم در مرحله بعدی است. خوشبختانه مسئولان فدراسیون جهانی هم آمدند و از نزدیک شرایط ایران را دیدند.

وی درباره استقبال تماشاگران از مسابقات واترپلو گفت: وقتی تیم ملی نتیجه می‌گیرد، همه دوست دارند بیایند و از نزدیک بازیکنان را تشویق کنند. احساس می کنم خیلی از مسائل دست به دست داد تا استقبال خوبی از این مسابقات شود. چند ساعت پخش تلویزیونی در سال قبل واترپلو را سر زبان ها انداخت. در این دوره هم بازی‌های ایران از تلویزیون پخش شد. هواداران ورزش ایران به استخر آمدند. خیلی‌ها هم پای تلویزیون بازی‌ها را دیدند و با واترپلو بیشتر آشنا شدند. به هر حال دو ماهی است که اطلاعات تیم ملی و این مسابقات روی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌رفت. پخش تلویزیونی و اطلاع‌رسانی را بی‌تاثیر در جذب مخاطب یک رشته ورزشی نمی‌دانم. به هر حال تیم‌هایی که اسم‌های شناخته شده‌ای در ورزش جهان دارند به ایران آمدند و قطعا بازی با این تیم‌ها می‌توانست برای ما بسیارمفید باشد.

ملی پوش واترپلوی ایران درباره آینده این ورزش اظهار کرد: باید پله پله پیش برویم. اگر بخواهیم در همین سطح از مسابقات باشیم، درجا می زنیم. نباید فقط به کسب مقام فکر کنیم. بازی با تیم‌های خوب می‌تواند به پیشرفت واترپلوی ایران کمک زیادی کند. با پیشرفت واترپلو اسپانسر ها هم کم‌کم می‌آیند. وقتی واترپلو در بین مردم خوب دیده می‌شود، برای اسپانسرها هم حضور در این ورزش بد نیست. از سوی دیگر ما پتاسنیل نسبتاً بالایی در واترپلو داریم. یک دوره بازیکنان جوان را به تیم ملی تزریق کردند و نتیجه نگرفتیم. در واترپلو این طور نیست که فقط جوانگرایی نتیجه بدهد. باید تیمی با تلفیق بازیکنان جوان و با تجربه داشته باشیم.

میرمهدی درباره چگونگی انتخاب کادر فنی جدید تیم ملی نیز گفت: حدود دو سال است که سیاست واحدی نداشتیم. نمی‌دانم کدام مربی برای تیم ملی ایران خوب و یا بد است. مهمترین کار برای پیشرفت هر ورزشی کار در رده سنی پایه است. والیبال اول آمد جوانانش را قوی کرد و در مسابقات جوانان جهان سوم شد. آن ها پله پله رشد کردند. ما برای تیم ملی بزرگسالان ۲۰ بازیکن خوب داریم اما برای جوانان اگر نظارت خوبی باشد، می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب