نایب رئیس بانوان

نایب رییس شنای بانوان از تلاش برای میزبانی مسابقات کشورهای اسلامی خبر داد

شهرناز ورنوس در حاشیه رقابت‌های شنای مسافت کوتاه بانوان، بیان‌ کرد: با همکاری سازمان ها و ارگان های مختلف می توانیم میزبان مسابقات کشورهای اسلامی باشیم..

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  رقابت‌های شنای مسافت کوتاه بانوان رده سنی پانزده سال به بالا صبح امروز (شنبه) در جزیره کیش در نوبت صبح در پنج ماده برگزار شد و در پایان نفرات برتر معرفی شدند.

نایب رییس شنای بانوان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این رقابت‌ها ، تاکید کرد: این رقابت‌ها با حضور ۱۲ تیم شرکت کننده و حدود ۹۰ شناگر رده سنی بالای پانزده سال برگزار شده است. این رقابت‌ها تقریبا در حدود دو سال برگزار نمی‌شد، چرا که در رده سنی بالای پانزده سال تعداد شناگران کم است و بسیاری محصل هستند و به همین دلیل از رشته شنا صرف نظر می‌کنند و به سایر رشته‌های دیگر که می‌توانند در رقابت‌های برون مرزی حضور داشته باشند روی می‌آورند.

ورنوس درباره میزبانی این رقابت‌ها در جزیره کیش، بیان‌ کرد: مسابقات در جزیره کیش برگزار شد تا انگیزه‌ای برای شناگران باشد.

نایب رییس شنای بانوان در ادامه درباره برنامه‌های فدراسیون جهت گرفتن میزبانی برای رقابت‌های شنای بانوان، بیان‌ کرد: برنامه‌ها و رایزنی‌های لازم در این زمینه  صورت گرفته است و وزارت ورزش و جوانان در این زمینه  موافق  است و تا به امروز به دلیل وجود تحریم‌ها بسیاری از کشورها حاضر به شرکت در ایران نمی‌شدند و مشکلاتی که وجود داشته است نتوانسته‌ایم، اما سعی بر این است تا با کسب میزبانی رقابت‌های کشورهای اسلامی رقابت‌های شنا نیز برگزار شود.

او در ادامه درباره ثبت رکوردهای ملی در این رقابت‌ها، اظهار کرد: استخر رقابت‌ها برای ثبت رکورد استاندارد نبود و به همین دلیل در این مسابقات ثبت رکورد ملی نخواهیم داشت و تنها مقام‌های اول، دوم و سوم مشخص می‌شود و در پایان حکم قهرمانی به برترین‌ها داده خواهد شد.

ورنوس در پایان گفت‌: روز جمعه برای نخستین‌بار کلاس داوری با حضور ۳۲ نفر از داوران جزیره کیش برگزار شد، که کلاس بسیار خوبی بود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب