نگاهی به اعزام تیم ملی شنای به مسابقات جام جهانی مسافت کوتاه قطر از چند منظر

اعزام 9 شناگر به مسابقات شنای جام جهانی مسافت کوتاه قطر گویای روند رو به رشد شنای ایران با وجود سایه افکنی تمامی مشکلات کرونا بر ورزش کشور است. 

مسعود موسوی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات شنای جام جهانی مسافت کوتاه قطر از روز پنج شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ با جضور نمایندگان شنای کشورهای مختلف جهان در شهر دوحه آغاز شد و تیم ملی اعزامی ایران متشکل از ۹ شناگر در این رقابت‌ها حضور یافته تا این ملی پوشان بتوانند به دستاوردهای مهمی در رابطه با ورزش شنای کشور دست پیدا کنند.

در نگاهی تحلیلی به تیم ملی اعزامی شنای ایران به این رویداد مهم بین المللی بایستی بر چند نکته مهم و تعیین کننده اشاره کرد، نخست انکه این اولین بار است که تیمی با این تعداد نفرات ملی پوش در چنین رقابتهای جهانی مهمی حضور پیدا می‌کند که این امر بخوبی گویای این مسئله است که سطح کمی و کیفی ورزش شنای کشور علیرغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کووید نوزده رو به رشد بوده و نوید بخش روزهای بهتری برای ورزش شنای کشور خواهد بود.

دومین ویژگی تیم اعزامی استفاده از نیروهای جوان شناگر در کنار ملی پوشان با تجربه است. حضور جهره‌های جوانی مانند علی جبلی، ابوالفضل سام و هومر عباسی در کنار شناگران با تجربه و قدیمی مانند مهدی انصاری، قطعا موجب تجربه اندوزی بیشتر و موثر این جوانان شده و انها با استفاده از این تجربیات میتوانند آینده بهتری را برای ورزش شنای کشور رقم بزنند.

مسئله مهم دیگر استفاده از مربیان بومی در کنار شناگران اعزامی تحت آموزش آنها به این رقابت‌های مهم بین المللی است که موجب خواهد شد شناگران ملی پوش اعزامی کشورمان به این مسابقات، در یکی از سرنوشت سازترین رقابتهای شنا، از حضور و راهنمایی‌های مربی تخصصی خود در جریان مسابقه سود برده و از سوی دیگر مربیان بومی هم با بررسی و تحلیل چگونگی عملکرد سایر مربیان حضور یافته در این رقابت‌ها از کشورهای صاحب نام در زمینه ورزش شنا، تجربیا ت لازم را برای ارتقا سطح علمی و عملی مربیگری خود بدست آورند.

امید است که شناگران ملی پوش اعزامی ایران به مسابقات جام جهانی مسافت کوتاه قطر، ضمن کسب موفقیت در این رقابت‌ها بتوانند به شرایط آرمانی نزدیک تر شده و از دستاوردهای کیفی این اعزام در جهت کسب موفقیت های ارزنده در رشته ورزشی شنا در بازی‌های آسیایی آتی بهره لازم را ببرند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.