وحید رضایی: بدون پیش داوری انتخاب کردیم

مربی تیم ملی واترپلو درباره لیست نهایی دعوت شده به مسابقات انتخابی المپیک گفت: هیچ پیش داوری در انتخاب بازیکنان وجود نداشته و اگر نگاه بلندمدت داریم باید صبور باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی مربی تیم ملی درباره اعلام لیست ۱۳ نفره تیم ملی برای مسابقات انتخابی المپیک اظهار کرد: اردوی تمرینی تیم ملی را از ششم مهر ماه آغاز کردیم که ابتدا با نگاه به حضور بازیکنان فعال سه سال اخیر بود. بازیکنان حاضر در اردوها و مسابقات کاپ آسیایی ۲۰۱۳، مسابقات ساحلی ۲۰۱۴ و فیناترافی ۲۰۱۵  همچنین واترپلوئیست های فعال لیگ برای حضور در مرحله نخست دور جدید اردوهای تیم ملی دعوت شدند. علاوه بر این سرمربی تیم ملی ورزشکاران زیر ۲۰ سال را به طور کامل زیر نظر داشت. تمامی بازیکنان مورد نظر به غیر از یکی، دو نفر دعوت شدند که آن ها هم شاید از نظر فنی مورد تأیید بودند اما در سایر موارد نیاز به بررسی بیشتر داشتند. البته رئیس فدراسیون در مصاحبه ای صراحتا چارچوب ها را تعیین کرد و در این زمینه هم شک و شبهه‌ای وجود نداشت. در این اردو بازی های تمرینی متعددی برگزار کردیم و از جمع نزدیک به ۴۰ نفره اردوی اول در نهایت به ۱۱ نفر منتخب رسیدیم.

وی ادامه داد: هیچ پیش داوری در هیچ یک از این انتخاب ها وجود نداشته ولی نظارت و کنترل فشرده از سوی کمیته فنی واترپلو روی این تیم بوده است. حالا ۱۳ بازیکن نهایی معرفی شده اند. این لیست با وسواس بسیار زیاد شخص چیرو در تمامی پست ها نهایی شده است. او در هر پست تعداد بازیکن های مورد نظرش را با بضاعت موجود انتخاب کرد. شاید از نظر بسیاری از کارشناسان خیلی از بازیکنان از دیگری بهتر باشند. اما در نهایت تصمیم گیرنده نهایی کادر فنی است. چیریچ برای رسیدن به هدفش یک سری ابزار در اختیار دارد و باید در هر پستی تعداد نفرات مورد نظرش را پیدا می‌کرد و در لیست قرار می داد.  در این برهه از زمان بهترین تصمیم صبوری است و باید به مربی که خودمان در رأس امور قرار دادیم اعتماد کنیم . با حمایت کامل به او اجازه کار کردن بدهیم. چیریچ خیلی نکات برای آموزش به واترپلوی ایران دارد. جامعه واترپلوی ایران تشنه یادگیری است. البته هنوز هم قضاوت درباره عملکرد وی زود است. بعد از مسابقات می توان نظر کامل تری داد.

رضایی همچنین درباره برنامه های تدارکاتی و برون مرزی تیم ملی در صربستان افزود: با تیم ملی گرجستان و تیم های باشگاهی خوب صربستان بازی و تمرین داشتیم و بسیار از نتایج کار راضی بودیم. این اردو بسیار کامل و تأثیرگذار بود. سعی کردیم تمام ظرفیت واترپلو را بررسی کنیم. در انتخاب ها قطعا تا حدی سلیقه هم دخیل بوده است. چون در نهایت مسئولیت کار با کادر فنی است. برخی ورزشکاران هم از ما خواستند تا در این دوره به صورت مقطعی و موقت در تمرینات حاضر نشوند و پس از این رقابت ها با صلاحدید کادر فنی به تمرینات اضافه شود. تقریبا تمام بازیکنان جوانان به غیر از دروازه بان هم با نظر مستقیم چیریچ و پس از بررسی و همراهی آن‌ها در مسابقات جهانی دعوت شدند.  ما در تمرینات خیلی به  نظم و انضباط تیمی اهمیت می دادیم. شخصا معتقدم وقتی قانونی وضع می شود همه باید از آن تبعیت کنند. چه این قانون بسیار ساده و پیش پا افتاده باشد چه پیچیده و سخت. به طور مثال وقتی از تیم درخواست می‌شود رأس ساعت ۱۱:۰۰ در محلی حاضر شوند ۱۱:۰۱ بی انضباطی است. درب‌های تیم ملی هم برای ورود و هم برای خروج بازیکنان باز است.  اگر کسی تلاش کند از درب تیم ملی وارد می‌شود  و در صورت کم کاری هم  از همان درب خارج خواهد شد.

رضایی در پایان گفت: برای مسابقات فوژان برنامه داریم. بازی های حریفان را به خوبی آنالیز کردیم و برای هر بازی برنامه جداگانه ای داریم. این تیم بسیار جوان است. باید هم به بازیکنان و هم به کادر فنی اعتماد کرد. اگر نگاه بلندمدت داریم باید صبور باشیم. سیستم باید کار کند. تیم ملی به سرباز نیاز دارد. ما باید از افراد مطیع و سختکوش استفاده کنیم که در زمان های حساس به تیم کمک کنند. ما در این انتخاب ها بسیار روشن و صریح عمل کردیم و برای هر انتخاب یا عدم انتخابی توضیح داریم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب