پایان: فدراسیون شنا به وعده هایش عمل کرد

در دهمین دوره مسابقات قهرمانی شنا آسیا یک داور ایرانی حضور خواهد داشت.

‎‍‍‍‍‌‌ به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سه رشته مهم و مدال آور جهان در ایران در حال رشد و شکوفایی است. نگاه قهرمان پروری به این رشته‌ها باعث شد تا پس از گذشت سال‌ها از آخرین حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بار دیگر با وجود تمام مشکلات، ملی‌پوشان در هر سه رشته به این مسابقات اعزام می شوند. علاوه بر دست‌یابی به این مهم، ایران در این دوره از مسابقات یک داور شنا هم اعزام می‌کند.

ناصر پایان داور بین‌المللی شنا خود را این چنین معرفی کرد: من مدرک بین‌المللی شنا را در سال ۲۰۰۲ کسب کردم. افتخار همکاری با فدراسیون را از ۲۵ سال قبل با مربیگری و داوری شنا داشتم. از سال ۱۳۸۲ تمرکز اصلی خودم را روی قضاوت و داوری گذاشتم. از مرحله اول لیگ شنا که در حال حاضر با عنوان جام باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، بنده حضور داشته‌ام. این افتخار با رایزنی آقای رضوانی به وجود آمد که من را به عنوان داور فنی دهمین دوره مسابقات قهرمانی شنا آسیا انتخاب کنند.

ناصر پایان در مورد تاثیرات اعزام‌اش به این مسابقات افزود: این اتفاق باعث رشد وارتقاء کیفی و کمی سطح داوری کشورمان می‌شود. حضور شناگران مطرح و بنام جهان در این مسابقات باعث کسب تجارب خوبی خواهد شد. انتقال این تجارب و معلومات به داوران در مسابقات آینده به میزبانی ایران می‌تواند مفید باشد.

وی در خصوص کارهایی که باعث پیشرفت داوری در ایران می‌شود، بیان کرد: برگزاری کلینیک‌های داوری با حضور مدرسان جهانی یا داوران کنفدراسیون آسیا به خصوص کیلینک‌های طلایی می‌تواند مثمر ثمر باشد. برگزاری مسابقات به صورت مرتب باعث انگیزه در داوران می‌شود. ما در نظر داریم برای مسابقات آینده چند داور اعزام کنیم. حضور داوران دوره دیده و به روز باعث ارتقا سطح مسابقات هم خواهد شد. ما در کنار جناب آقای راشدی به عنوان رئیس کمیته داوران از لحاظ آموزشی و فنی با ترجمه کتاب قوانین داوری سعی در پیشرفت داوران داریم.

وی در پایان با تشکر از محسن رضوانی خاطر نشان کرد: او به تمام وعده هایش در مورد داوران و اعزام به مسابقات عمل کرد. امیدورام که مسئولان و همچنین وزیر جدید محترم نگاه ویژهای به ورزش های آبی داشته باشند.

 

 

 

انتهای پیام//

image_printپرینت مطلب