پیام تسلیت فدراسیون شنا در پی درگذشت توفیق یوسف زاده

فدراسیون شنا در پیامی درگذشت توفق یوسف زاده از پیشکسوتان و رکوردداران ملی اسبق شنا ایران و آسیا را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ توفیق یوسف زاده پیشکسوت و اسطوره شنای کشور به ویژه خطه آذربایجان و رکورد دار دهه سی شنای ایران و آسیا، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرحوم توفیق زاده در ۱۶ اسفند ۱۳۰۹ در تبریز به دنیا آمد. او از بازیکنان تیم ملی شنا ایران بود که بعنوان یکه‌ تاز سال های ۱۳۲۸ الی ۱۳۳۷ در شنا ۲۰۰ متر قورباغه ایران و آسیا محسوب می‌شد. با توجه به رکوردشکنی وی در ۲۰۰ متر قورباغه قاره آسیا و تداوم آن رکورد طی ۱۵ سال در قاره کهن، از ایشان به عنوان اسطوره شنای کشور به ویژه خطه آذربایجان نام می بردند.

وی در سال ۱۳۳۷ به مربیگری و آموزش جوانان روی آورد و پس از اخذ مدرک مربیگری در سال ۱۳۴۲ با آموزش در رشته شنا واترپلو فعالیت خود را ادامه داد و در سال ۱۳۵۸ به عنوان ریاست هیات شنای آذربایجان شرقی انتخاب شد.

یوسف زاده در سن ۹۰ سالگی نیز با حضور در مسابقات پیشکسوتان، همه ساله صاحب عنوان قهرمانی می شد و یکی از مدال آوران ثابت این رشته برای آذربایجان شرقی در بخش پیشکسوتان بود.

توفیق یوسف زاده قهرمان نامدار شنای ایران در ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ به دیار باقی شتافت. از همین رو رئیس فدراسیون شنا در پیامی این ضایعه اسف بار را تسلیت گفت.

 

بسمه تعالی

درگذشت تاسف برانگیز یکی از اسطوره‌های بزرگ شنا کشور و رکوردداران دهه سی شنای ایران و آسیا، توفیق یوسف زاده  موجب تاثر شدید گردید.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم یوسف زاده، ورزشکاران رشته شنا، همدوره های ایشان، دوستان و آشنایان و جامعه ورزش تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم ایشان مسالت دارم.

محسن رضوانی
رئیس فدراسیون

 

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.