چاوشی فر:امیدوارم شنا به یکی از رشته های مدال آور بازیهای آسیایی تبدیل شود

سرمربی تیم نفت تهران با بیان اینکه شنا مسیر رو به رشدی دارد، گفت: امیدوارم در کنار رشته هایی مثل کشتی، وزنه برداری و تکواندو، شنا هم به یکی از رشته‌های مدال آور در بازی های آسیایی تبدیل شود.

 

ساناز سلیمان آبادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پس از پایان رقابت‌های دور نخست لیگ برتر شنا  تیم شهید هاشمی نژاد مشهد با کسب ۱۱۳۱ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. و همچنین تیم های اریس اصفهان و نفت تهران نیز به ترتیب با ۱۰۹۵ و ۱۰۲۹ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

جمال چاوشی فر سرمربی تیم نفت در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره برگزاری لیگ برتر شنا گفت: پس از تعطیلی دو ساله به دلیل کرونا مسابقات لیگ از سر گرفته شد. یکی از مشکلات این بود که به غیر از ملی پوشان که به مسابقات ملی اعزام شدند سایر شناگران از فضای رقابت به دور بودند. برگزاری لیگ موقعیت خوبی بود که بار دیگر شناگران به مسابقات بازگردند.

سرمربی تیم شنای نفت تهران ادامه داد: در حقیقت تنها اسم رقابت ها لیگ است اما به معنای واقعی نمی توان به آن لیگ گفت چرا که شناگران از نظر مالی تأمین نمی شوند و تنها برگزاری مسابقات است که به شناگران انگیزه می دهد.

چاوشی فر در ادامه افزود: در دور نخست مسابقات، دو رکورد ملی از طرف ملی پوشان زده شد. در چند سال اخیر چهره های جدید و جوانی در شنا رونمایی شدند. امیدواریم بتوانند رکوردها را کاهش دهند و فاصله شنای ایران را با شناگران خوب دنیا کمتر کنند. البته راه زیادی در پیش داریم تا به آنها برسیم.

وی درباره وضعیت شنای ایران اظهار داشت: مسیر رو به رشد بوده است و رکوردها کاهش می یابد و این به دلیل ایجاد مدارس شنا است که کمی از تمرکز زدایی کاسته است. دیگر فقط مختص به استانها نیست و همین باعث شد تا جامعه شنا بیشتر شود اما از طرف دیگر شناگران انگیزه خود را از یک سنی به بعد از دست می دهند. چرا که مدارس هزینه دارند و از طرف دیگر سود مالی برای شناگران به وجود نمی آید.

سرمربی تیم شنای نفت تهران ادامه داد: باید انگیزه و اشتیاق شناگران حفظ شود تا آنها به مسیر خود ادامه دهند چرا که در ورزش قهرمانی، شناگران باید تمام زندگی خود را وقف شنا کنند تا بتوانند در بعد قهرمانی به نتیجه برسند. امیدوارم شرایط اقتصادی اجازه دهد ملی پوشان و سایر شناگران با تمرکز بیشتری به ورزش خود بپردازند و شنا در کنار رشته هایی مثل کشتی، وزنه برداری، تکواندو و سایر رشته های مدال آور در بازی های آسیایی به مدال برسد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب