چیریچ: قدرت را به واترپلوی ایران برمی‌گردانم

سرمربی جدید تیم ملی واترپلوی ایران گفت: تیم واترپلوی ایران در گذشته قدرت خوبی داشت و من به ایران آمدم تا کمک کنم دوباره این قدرت به واترپلوی ایران بازگردد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و  واترپلو؛ نشست خبری سرمربی جدید صربستانی تیم ملی واترپلوی ایران با حضور سیروس طاهریان مدیر فنی تیم های ملی و اصحاب رسانه برگزار شد.

الکساندر چیریچ درباره حضورش به عنوان سرمربی واترپلوی ایران گفت: برای نخستین بار سال ۱۹۹۵ برابر تیم ملی واترپلوی ایران بازی کردم. زمانی که محسن رضوانی در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت. در آن زمان ایران قدرتمند بود و من دوباره به ایران آمدم تا بار دیگر قدرت را به واترپلوی ایران برگردانم. از زمانی که به ایران آمده‌ام توجه مسئولان و خبرنگاران نسبت به این رشته برای من بسیار جالب بود و خیلی خوب است که واترپلو این همه طرفدار دارد.

چیریچ در ادامه افزود: در دوران بازیگری بسیار مطرح بودم و زمانی که بازیگری را کنار گذاشتم، وقتم آزاد شد و پیشنهاد فدراسیون ایران به من رسید و فکر کردم که می‌توانم به واترپلوی ایران کمک کنم و همکاری خوبی با فدراسیون ایران داشته باشم. آقای رضوانی با من تماس گرفت و از من خواست تا مسابقه‌های توسعه جهانی را از نزدیک ببینم و با واترپلوی ایران آشنا شوم. بعد از این مسابقه‌ها حدود ۳ ماه طول کشید تا به جمع‌بندی برسم و به نظرم زمان تصمیم‌گیری‌ام کاملا طبیعی بود.

سرمربی صربستانی تیم ملی واترپلوی ایران درباره توانایی بازیکنان و همچنین شانس فعلی واترپلوی ایران تصریح کرد: با شناختی که از تیم ایران دارم، باید بگویم که سطح کیفی تیم خوب است و ما باید تلاش کنیم که به سطح تیم‌های خوب آسیایی برسیم. ما برای موفقیت در ایران به دو عنصر زمان و کار احتیاج داریم. هر قدر که زمان جلو برود و کار کنیم قطعا سطح کیفی بهتری هم پیدا می‌کنیم و به پیشرفت مورد نظر می‌رسیم. همان طور که فدراسیون شنای ایران برای دستیابی به پیشرفت برنامه دارد، من هم آمده‌ام تا به اهداف مورد نظر خودم برسم.

او در ادامه افزود: من از انگیزه‌های فدراسیون ایران آگاهم و می‌دانم که به دنبال پیشرفت در واترپلو هستند. سعی می‌کنم با همکاری‌ با هم هر دو طرف به اهداف‌مان برسیم اما همه چیز آنالیز کردن شرایط نیست. من باید با سیستم آشنا شوم؛ چرا که سیستم ایران جدید است و آشنایی با آن کار سختی است و زمان زیادی می‌طلبد اما مطمئنم که واترپلوی ایران می‌تواند به سطح جهانی نزدیک شود. این نکته باید در نظر گرفته شود که چوب جادویی ندارم که به واترپلوی ایران بزنم تا به سطح دنیا برسد.

او درباره امکانات ایران برای رسیدن به پیشرفت در این رشته اظهار کرد: من مدت کمی در ایران بودم و خیلی وقت نشده است که همه چیز را بررسی کنم. احتیاج به یک یا دو ماه فرصت دارم تا بتوانم درباره این مسائل درست صحبت کنم.

چیریچ درباره امکان اعزام نشدن تیم ملی واترپلوی ایران به مسابقه‌های انتخابی المپیک گفت: هر اتفاقی که بیفتد، ما باید تمرین‌هایمان را دنبال کنیم. اعزام شدن یا نشدن تیم تصمیم فدراسیون است. در ورزش همه چیز ریاضیات نیست و امکان دارد که با برنامه‌ریزی دقیق هم به پیروزی نرسیم. هر اتفاقی که رخ بدهد، باید مراحل آماده‌سازی تیم را پشت سر بگذاریم و تا جایی هم که من اطلاع دارم، تیم ملی به مسابقه‌های انتخابی المپیک اعزام می‌شود.

او با تاکید بر این که تیم ملی واترپلوی ایران امکان رقابت با بزرگان این رشته را در آسیا دارد، اظهار کرد: در مسابقه‌های جهانی کازان سه تیم از آسیا حضور داشتند،‌ قزاقستان از بازیکنان روسی‌تبار بهره می‌گیرد و به نوعی شاکله اصلی این تیم را روسیه تشکیل می‌دهد. ژاپن هم که از سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته و چین هم با آوردن مربی صاحب‌ نام به قدرتی در آسیا تبدیل شده است. سطح این تیم‌ها بسیار بالاست اما ایران شانس مقابله و رقابت با آنها را دارد؛ به شرط این که کار کند.

او درباره انتخاب دستیاران خود و حضور همزمانش در کادر فنی تیم‌های پایه اظهار کرد: در حال حاضر دستیار من وحید رضایی است و سیروس طاهریان هم به عنوان مدیر فنی تیم های ملی به من کمک خواهد کرد که هر دو ایرانی‌اند. در آینده باید ببینیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد اما در حال حاضر فقط این دو نفر هستند. ما برای تیم‌های پایه هم برنامه‌های فشرده‌ایم داریم چرا که آنها جایگزین بزرگسالان هستند. همان برنامه‌ای که در صربستان برای جوانان اجرا کردیم و آنها توانستند در سال‌های اخیر چندین مدال مهم جهانی و اروپایی را کسب کنند، در ایران هم پیاده خواهیم کرد.

چیریچ درباره مدت قراردادش به عنوان سرمربی تیم ملی در ایران گفت: مسئله قرارداد و مبلغ آن یک مسئله شخصی و دو طرفه میان من و فدراسیون ایران است اما مدت قراردادم سه ساله است که در پایان هر سال بنا به شرایطی تمدید می‌شود. مدت اصلی آن تا پایان بازی‌های آسیایی اندونزی است. چند ماه اول قرارداد بنا به توافق دو طرف به شکلی تنظیم شده که می‌توانند در صورت برخی شرایط آن را تمدید نکنند.

او در پایان گفت: همان طور که برای آمدن به ایران با محسن رضوانی صحبت کردم با اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم درباره حضور در ایران و شرایط ورزش این کشور مشورت داشتم و بعد از مشورت با او بود که تصمیم گرفتم به ایران بیایم. من و کواچ از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با یکدیگر آشنا شدیم و رابطه دوستی خوبی نیز با یکدیگر داریم.

DSC_6335

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: اردوی ترکیه زیر نظر جان اونسوی با کیفیت بالا در حال برگزاری است/ با نظر اونسوی دو شناگر به ارزروم اعزام شدند

رئیس کمیته فنی شنا در خصوص اردوی ترکیه ملی پوشان شنا ایران گفت: این اردو در شهر کوهستانی ارزروم ترکیه زیر نظر جان اونسوی مدیر فنی تیم‌ ملی شنا با کیفیت بالا درحال برگزاری است.

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.