کرمی: شنای ایران عاری از تجهیزات کافی برای رکورد شکنی است

رئیس کمیته فنی شنا وجود تجهیزات لازم مثل سیستم‌های کنترل و داوری را برای لیگ شنا امری مهم تلقی کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرشاد کرمی رئیس کمیته فنی شنا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه لیگ شنا از نظر وجود تجهیزات لازم برای رشد کیفیت این رقابت‌ها در تگنا قرار دارد، افزود: برای بالا بردن کیفیت فنی لیگ باید هزینه میلیاردی شود تا مشکلاتی چون کمبود استخر و تجهیزات کنترل و داوری حل شود. تأسیس باشگاه‌های تخصصی شنا در لیگ کارشناسی شده و امیدواریم که تا پایان سال عمل شود.

کرمی در مورد مرحله دوم لیگ شنا افزود: لیگ برتر شنا برای شناگران ۱۴سال و بالای ۱۴سال برنامه‌ریزی شده است تا ورزشکاران سنین بالا هم بتوانند خود را در شرایط آرمانی نگهدارند. در مرحله دوم این رقابت‌ها تیم‌ها به حداکثر ظرفیت خود رسیده‌اند و دیگر نمی‌توان یار گیری کرد.

او در مورد برنامه کمیته فنی شنا برای ورزشکاران رده پایه در رشته شنا تصریح کرد: با توجه به اینکه لیگ برای افراد بالای ۱۴ سال است، کمیته فنی برنامه‌های خاصی برای رده‌های پایه دارد. جشنواره‌های زیر ۱۰سال، جشنواره‌های محلی برای سنین ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ سال و چندین جام برای این رده‌ها بنامه‌ریزی شده تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

رئیس کمیته فنی شنا در مورد استعداد یابی‌ها برای سال‌های آینده تأکید کرد: درلیگ برتر ما اکثرا شناگران جوان و قدرتمندی وجود دارند. با این حال ما برنامه‌های خود را برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ طرح ریزی کرده‌ایم. چنانچه در مرحله گذشته این مسابقات نیز شاهد رکورد شکنی‌های خوبی از جانب این شناگران بودیم.

او در پایان با بیان اینکه شنای ایران از نظر امکانات هیچ توازنی با دیگر کشورها ندارد، تصریح کرد: ورزش شنا در ایران از نظر تعداد ورزشکار، استخر و هزینه‌های مالی که برای آن می‌شودبه هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست. با این روندی که پیش گرفته‌ایم نمی‌توان قول شکستن رکوردهای آسیایی یا جهانی را داد. باید بیشتر از این‌ها به شنا توجه کرد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب