کشتکار: اولویت ما مسابقات آسیایی شنا در ۲۰۱۶ است

در حاشیه مسابقات لیگ واترپلوی زیر 17 سال کشور در استخر آزادی تهران، عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنای ایران از نزدیک شاهد رقابت واترپلوئیست های جوان بود و در مصاحبه ای به خبرنگار اعزامی هیئت شنای استان اصفهان گفت: اولویت ما مسابقات آسیایی شنا در 2016 است.

پژمان سلطانی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عباسعلی کشتکار درباره شرایط تیم ملی شنای ایران اظهار کرد: اردوی تیم ملی از اول آبان ماه در تهران آغاز شده و تا ۲۸ اسفندماه ادامه خواهد داشت و شناگران ملی پوش در حال آماده کردن خود جهت اولین مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ برزیل هستند، اردوی تهران به نیت کسب سهمیه المپیک و حضور پر قدرت در مسابقات آسیایی ۲۰۱۶ می باشد.

وی ادامه داد: نزدیک به ۳ هفته می باشد که از مسابقات آسیایی تایلند برگشته ایم، در مسابقات آسیایی تایلند در رده های مختلف شرکت نمودیم و مدال های انفرادی خوبی را به دست آوردیم و رکوردهای خوبی جابجا شد.

عباسعلی کشتکار وضعیت شناگران تیم خود را خوب توصیف کرد و بیان داشت: ۱۱ شناگر بسیار خوب از سراسر کشور را به طور متمرکز به اردو دعوت نمودیم و نزدیک به ۳۰ شناگر نیز به طور غیر متمرکز در حال تمرین کردن هستند.

وی تصریح کرد: استان هایی که شناگر منتخب در تیم ملی دارند، مکاتبه کتبی از طرف فدراسیون شنا با مدیران کل ورزش و جوانان آن استان ها انجام خواهد شد تا این نفرات را زیر نظر بگیرند و تمهیدات لازم را از قبیل استخر و برخی مبالغ در جهت آمادگی هرچه بیشتر مدنظر قرار دهند.

سرمربی تیم ملی شنای کشورمان پیرامون وضعیت جمال چاووشی فر شناگر ملی پوش اصفهانی گفت: جمال یکی از شناگران خوب و کاپیتان تیم ملی کشورمان است که ستون استوار و قائم تیم ملی به حساب می آید که امیدوارم با برنامه ریزی و هدفی که تعیین کرده سهمیه المپیک ریو را کسب نماید.

سرمربی تیم ملی شنای کشورمان مسابقات آسیایی را مهمتر از المپیک قلمداد کرد و اظهار داشت: به هر حال هر کشور در مسابقات ورزشی هدف خاصی را دنبال می کند، برخی ها رکوردهای ملی مدنظرشان است، برای بعضی ها حضور در تورنمنت های درجه ۲ و ۳ مهم است اما برای ما رقابت های آسیایی ۲۰۱۶ مهمترین هدف پیش رو است.

وی ادامه داد: المپیک جایگاه سنگینی است که نیاز به سرمایه گذاری بسیاری دارد اما به هرحال تیم ملی در این آوردگاه موفقیت هایی را به دست خواهد آورد، در مسابقات آسیایی برنامه های خوبی را خواهیم داشت و ما می توانیم با این تیم ملی در مسابقات آسیایی و المپیک بدرخشیم.

عباسعلی کشتکار پیرامون مسابقات کشوری در رشته شنا بیان داشت: رقابت های کشوری به صورت جام برگزار می شود که این باعث می شود شناگران بیشتری در مسابقات حضور یابند و ما شاهد بودیم در مسابقات کشوری به میزبانی اصفهان تحت عنوان جام زنده رود این مسابقات رکورد بیشترین حضور شناگر را زد که در این بین برگزاری مسابقات مسافت بلند در توسعه و مدال آوری این رشته مفید می باشد چراکه اکثر رقابت های جهانی به سمت مسابقات مسافت بلند تغییر کرده است.

سرمربی تیم ملی شنای ایران در پایان گفت: امیدوارم با همکاری هیأت‌های استای  که از کمترین منابع مالی برخوردارند بتوان رشته های شنا، شیرجه و واترپلو را در سطح کشور توسعه دهیم.

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

image_printپرینت مطلب