کشتکار: همچنان برای یادگیری فرصت داریم

سرمربی تیم ملی شنای ایران پس از پایان مسابقات انتخابی المپیک طی یادداشتی ارزیابی خود را در این باره بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ متن یادداشت عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنای اران به شرح زیر است:
بعضی اوقات برنده وپیروز نیستیم …ولی فرصت یاد گرفتن را داریم…
دوران اماده سازی تیم های ملی شنا تقریباً به صورت پیوسته ادامه داشته و این در سایه تدابیر و در راستای خواست فدراسیون شنا بوده و هست، در آخرین مرحله قبل از اعزام به اردوی مجارستان، با تلاش فدراسیون بخشی از برنامه های درخواستی کادر ملی و کمیته فنی شنا متحقق شد.
و ادامه اردوی اماده سازی به اردوی برون مرزی مجارستان و شهر دبرسن منتهی گشت. در ادامه به تنها مسابقه ممکن در طول دوره بندی تمرینات به شهر وپایتخت مجارستان یعنی شهر بوداپست رسیدیم.
در این مسابقات ۱۶ کشور بعلاوه باشگاه های مجارستان حضور داشتند، کیفیت سطح مسابقات بسیار خوب بود ودر این رقابت ها که تقریباً آخرین فرصت دستیابی به ورودی های Aو B المپیک ریو برزیل بود، بسیاری از شناگران مطرح توانستند به این مهم نائل شوند.

تیم خوب شنای کشورمان که تمرینات و آماده سازی خوبی را به لحاظ زمانی و دوره بندی طی کرده بود، نتوانست شانس حضور در المپیک را بدون سهمیه اعطایی وایلدکارت دریافت نمایند. در بررسی های انجام شده کلیه شناگران تیم ملی حاضر در مسابقات، در پیشرفت فاکتورهای مهم فیزیکی، جسمانی و روانی پیشرفت های محسوس و قابل انداره گیری را کسب نموده بودند. ولی در طی اردوی دبرسن و دقیقاً قبل از ورود به مسابقات گزینشی بوداپست،
متاسفانه، تنی چند از شناگران بعلت مسمومیت تقریباً شدید، در شرایط جسمانی، قرار گرفتند که این از بدهای حادثه و کم اقبالی شنای کشور در این مسابقات بود که نمایندگان خود را در شرایط ایده ال تری در صحنه رقابت ها ندیدند.
از سوی دیگر کمبود مسابقات خوب در طول دوران آماده سازی به شدت احساس می گشت که انتظار حمایت از ملی پوشان در این زمینه کم رنگ بود و به نظر می رسد، بیش از پیش میبایستی فدراسیون شنای چند رشته ای مورد حمایت دولتمردان حمایت قرار گیرد. چتر حمایتی اینگونه فدراسیون ها پایه میبایستی گسترده تر و پیوسته تر انجام شود.
در این مسابقات سایر شناگران، بلافاصله از دیگر مسابقات گزینشی المپیک دیگری، راهی بوداپست شده بودند و حتی در آخرین روزهای کسب ورودی المپیک در آخرین مرحله به پاریس رفتند تا بخت و شانس شناگرانشان را بیازمایند.
برای کسب ورودی المپیک توسط کادر فنی تقاضای شرکت در مسابقات تایم ترایل در چندین ماده ممکن  برای شناگران با غیرت و در عین حال مشتاق تیم ملی امکان پذیر گشت و آن ها در عین فشردگی مسابقات در این تایم ترایل ها نیز شرکت نمودند.
نهایتاً تیم ملی شنا در روز دوشنبه به ایران عزیزمان برمی گردد و پس از دوره ای کوتاه از استراحت میبایستی در دور جدید و هماهنگ تمرینات جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن آماده نمایند.
البته نحوه گزینش شناگران بر اساس پروتکل است که تقدیم کمیته فنی شنا گردیده و همه شناگران مدعوو متمرکز و غیرمتمرکز که شرایط و ضوابط پروتکل اعلامی را داشته باشند، به اردوی متمرکز دعوت و نهایتاً به مسابقات اعزام خواهند گشت.

با تشکر 

عباسعلی کشتکار – سرمربی تیم ملی شنا

بنا بر گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا پروتکل مذکور متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب