کیانی‌پور: کمبود استخر اختصاصی، مهمترین مشکل استعداد یابی است

رییس هیات شنا استان گلستان گفت: امیدواریم ترتیبی اتخاذ شود که هیات‌های شنای استانی از استخرهای اختصاصی بهره مند شوند تا بتوانند برنامه های مهم خود را جهت توسعه و گسترش ورزشهای آبی در سطح استان به اجرا برسانند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ استان گلستان به عنوان یکی از استانهای شمالی کشور همواره چهره های شاخصی را به ورزش‌های آبی کشور معرفی کرده و فعالیت های خوبی را  در رشته های شنا ،شیرجه و واترپلو از این استان شاهد بودیم .جهت آشنایی بیشتر با چگونگی فعالیت علاقمندان ورزش‌های آبی در استان سرسبز گلستان، با محمد رضا کیانی پور ریاست هیات شنای این استان به گفتگو نشستیم.

وی فعالیتهای ورزشی خود در رشته شنا را از سن ۶ سالگی آغاز کرده  و در دوران نوجوانی و جوانی موفق شده است با مربیگری عموی خود، با کسب رکوردهای ارزنده، بارها بر سکوهای برتر مسابقات قهرمان کشوری شنا قرار گیرد. وی سپس در سن بیست و چهار سالگی با راه اندازی تیم واترپلو “کیان شنا ”  و فعالیت به عنوان مربی و بازیکن در این تیم، جانی تازه به  پیکر ورزش‌های آبی در استان گلستان دمیده و در سال ۱۳۹۳ با کسب عنوان سومی در مسابقات لیگ دسته یک واترپلو کشور موفق می‌شود زمینه صعود این تیم را  به لیگ برتر واترپلو فراهم کند.

کیانی پور در ابتدای گفتگو در رابطه با فعالیت خود در هیات شنای استان گلستان گفت: از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹ به مدت سه سال در سمت دبیری هیات شنای استان فعالیت کرده و با تلاش همه دست اندرکاران ورزش‌های آبی ،موفق شدیم توسط جوانان پر تلاش و مستعد، بیش از ۱۵۰ مدال کشوری را برای ورزش‌دوستان استان گلستان به ارمغان بیاوریم.

ریاست هیات شنای استان گلستان سپس در رابطه با فعالیت نو جوانان و جوانان استان گلستان در رشته های ورزش‌های آبی گفت: شناگران بسیار مستعدی در این استان وجود دارند که از جمله آنان میتوان از هومر عباسی، پدرام کشمیری، مهدی سوخته سرایی، رضا صادقی و فرنام چنگیزی در بخش مردان و مانا حسینی بای، آیناز شیخ عربی، یوناسادات نیاکان، رامیلا سحری و آیدا کیخائی در بخش زنان نام برد اما حفظ ، تربیت و آموزش این چهره های آینده ساز ورزش‌های آبی کشور، با توجه به محدودیت های امکاناتی و شرایط مالی هیات شنای استان، بسیار سخت است.

وی افزود: در حال حاضر پانزده استخر در سطح استان در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان قرار دارد اما حتی یک سانس از تمامی این استخرها در اختیار هیات شنای استان قرار ندارد که مشکل بسیار مهمی بوده و جای تعمق دارد. این امر موجب شده است که در حال حاضر شناگران برتر استان جهت تمرین، از استخر شخصی اینجانب استفاده می‌کنند و این کمبود استخر اختصاصی، یکی از مشکلات بسیار مهمی است که در مسیر  فعالیت  های استعداد یابی و ترویج بعد  قهرمانی وهمگانی ورزشهای ابی در سطح استان  گلستان وجود دارد.

کیانی پور در رابطه با فعالیت‌های باشگاهی در رشته های ورزش‌های آبی در سطح استان گفت: در قسمت آقایان فقط تیم “کیان شنا ”  در استان فعالیت دارد و در بخش خانم‌ها هم تیم های باشگاهی آوانا و غدیر به فعالیت مشغول هستند اما همانگونه گفته شد مشکلات در استان بسیار زیاد است به گونه ای که ما در کل استان گلستان با انبوهی از نیروهای مستعد و اینده ساز، حتی یک استخر پنجاه متری نداریم و تنها استخر سی و سه متری استان هم  متاسفانه تبدیل به زمین تنیس شد .اما علیرغم تمامی مشکلات  فوق ،مهم ترین اهداف اتی هیات شنای استان گلستان در اختیار گرفتن  تمام و کمال یک استخر در سطح استان  برای اجرایی و عملی کردن برنامه های مدون هیات شنا است   و در تلاش هستیم تا با حضور در مزایده استخرهای تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان استان، بتوانیم حداقل به یک استخر دائمی در طول سال دسترسی پیدا کرده و در جهت افزایش شناگران و تعداد باشگاههای فعال در زمینه ورزشهای ابی در سطح استان پیش برویم و البته امیدواریم در رابطه با اختصاص استخر فوق ،مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان  به ما کمک کنند .

کیانی پور در خاتمه گفتگو ، در رابطه با انتظارات دست اندرکاران هیات شنای استان گلستان از مسئولین فدراسیون شنا گفت: توجه بیشتر به هیات‌های شنای فعال در استانهای کشورو استفاده از نیروهای کارآمد شهرستانی در ترکیب کمیته های مختلف اجرایی فدراسیون شنا از جمله انتظارات ما از مسئولین فدراسیون شنا است. همچنین امیدواریم ترتیبی اتخاذ شود که هیات‌های شنای استانی از استخرهای اختصاصی بهره مند شوند تا بتوانند برنامه های مهم خود را جهت توسعه و گسترش ورزشهای آبی در سطح استان به اجرا برسانند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب