گامر دیلانچیان: حضور در مسابقات قهرمانی جهان زمینه ساز موفقیت های پیش رو است

مربی تیم شنا و پایگاه قهرمانی اصفهان گفت: نگاه ما به حضور شناگران ایرانی در رقابتهای مهم بوداپست، بر کسب تجارب ارزشمند توسط آنان استوار است.

مسعود موسوی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات شنای قهرمانی جهان در سال جاری قرار است طی شش روز با حضور چهره‌های طراز اول این رشته پر طرفدار و پر مدال ورزشی، در شهر بوداپست مجارستان برگزار شود. از سوی کشورمان نیز قرار است مهرشاد افقری و متین سهران دو شناگر ملی پوش و آینده‌دار شنا ایران، با مربیگری گامر دیلانچیان با کسب رکوردهای ورودی خود را برای حضور در این رقابت ها آماده کنند. جهت اطلاع از وضعیت شناگران فوق و همچنین کیفیت برگزاری رقابتهای جهانی شنا در مجارستان گفتگویی با گامر دیلانچیان ترتیب دادیم. وی در ابتدای این گفتگو در رابطه با کیفیت مسابقات شنای جهانی بوداپست گفت: این رقابت‌ها بعد از بازی‌های المپیک، بالاترین و مهم ترین رقابت‌های شنا در جهان محسوب شده و کشورهای صاحب نام در رشته ورزشی شنا با تیمی کامل و آمادگی بسیار بالا در این رقابت‌ها حضور پیدا می کنند و شناگران مدعی برای حضور در این رقابت‌ها، باید به رکوردهای ورودی دست یافته و مجوز حضور در این رقابت ها را کسب کنند.

مربی تیم ملی شنای کشور در رابطه با وضعیت شناگران ایرانی نامزد حضور در این رقابت ها گفت: مهرشاد افقری و متین سهران برای حضور در رقابت‌های بازی‌های آسیایی هانگژو و همچنین بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شرایط بدنی مطلوبی قرار دارند که متاسفانه با تعطیلی بازی های آسیایی هانگژو، تنها رقابت های جدی برای ارزیابی کامل آمادگی شناگران فوق، بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی است که امیدواریم این شناگران بتوانند قابلیت‌های بالای خود را در رقابت‌های فوق نشان دهند.

دیلانچیان تاکید کرد: البته مهرشاد افقری رکوردهای ورودی مسابقات شنای جهانی را در اختیار دارد و انشالله متین سهران هم در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به رکوردهای ورودی رقابت‌های فوق دست پیدا خواهد کرد اما لازم به یادآوری است  که نگاه ما به حضور شناگران ایرانی در این رقابت‌های مهم جهانی، برکسب تجربه توسط آنان استوار است و این انتظار را داریم که آنها با آموخته‌های فنی و تکنیکی از حضور در چنین رقابت‌هایی، بتوانند در آینده، برای ورزش کشور در رشته شنا در رقابت‌های برون مرزی افتخار آفرینی کنند.

دیلانچیان  در ادامه گفتگو به ماده های تخصصی دو نماینده کشورمان در ورزش شنا اشاره کرد و افزود: انشالله مهرشاد افقری در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه و متین سهرانی در دوماده  ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد رقابت های بوداپست مجارستان حاضر خواهند شد و پس از برگزاری رقابتهای شنای بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی، میزان  آمادگی آنها ارزیابی شده و بر نامه‌های تکمیلی جهت ارتقا آمادگی آنها برای حضور در رقابت‌های  جهانی شنای مجارستان اعلام خواهد شد.

مربی جوان و سرشناس رشته ورزشی شنا ایران در خاتمه گفتگو افزود: اگر تمامی بر نامه‌های تنظیم شده توسط مربیان تیم ملی شنای کشور برای ارتقا وضعیت این رشته ورزشی و ملی پوشان فعال در آن فراهم شود ما میتوانیم به موفقیت های بیشتر شناگرانمان در سطوح بین المللی امیدوار باشیم، در این رابطه باید مشکلات سخت افزاری موجود این رشته در سطح کشور با حمایت مسئولان فدراسیون شنا حل شود تا انتظارات جامعه ورزش از دست اندرکاران این رشته ورزشی کشور، در رقابت های برون مرزی برآورده شود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب