گرامی: تعداد زیاد مدارس شنا عامل پیشرفت هیات اصفهان است/ سامانه جامع استعدادیابی فدراسیون هروز کامل تر می‌شود

رئیس هیات شنا استان اصفهان گفت : صراحتا میتوانم بگویم تنها عامل پیشرفت در کسب موفقیت هیات شنا استان اصفهان همه گیر شدن و تعدد مدارس شنا در این استان است و سامانه جامع استعدادیابی فدراسیون شنا روز به روز کامل تر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پیمان گرامی مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون شنا درباره‌ی فرآیند استعدادیابی شناگران گفت: سامانه جامع استعدادیابی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو راه اندازی شده است و در این سامانه اطلاعات حدود ۳۲ هزار نفر ثبت شده که در حال حاضر تعداد ۲۹ هزارنفر از آنها شامل مربی، شناگر و نوآموز شنا مدارکشان مورد تایید قرار گرفته است.

گرامی در ادامه گفت: تمامی شرکت کنندگان در مسابقات و جشنواره‌های سال گذشته از جمله مربیان و شناگران در این سامانه ثبت نام کرده‌اند اما اینکه چه تعداد در سامانه در فرآیند مرحله ۱ (شناسایی)، وارد مرحله ۲ (جذب) و سپس مرحله ۳ (پرورش) و در پایان مرحله ۴ (نگهداری) شوند نیاز است در سال جاری در سامانه پایش شود. این سامانه تازه راه اندازی شده و از اواخر خرداد ماه می‌توان به صورت لحظه‌ای و آنلاین نمودار شناسایی و بقیه مراحل را بر اساس شاخص‌های وزارت ورزش در سامانه swim1400.ir مشاهده کرد. از این پس مراحل ثبت و شناسایی شناگران با کمک این سامانه از طریق مدارس شنا و استعدادیابی هیات‌های استانی شهرستانی که در سطح کشور فراگیر شده انجام می‌شود که تمام استان‌های کشور در حال اضافه شدن به این سامانه هستند و در مرحله بعد فرآیندشناسایی در شهرها، بخش‌ها، محلات و روستاها با کمک کمیته همگانی در دستور کار قرار دارد.

وی در این مورد افزود: در سال جاری همراه با شناسایی شناگران و مستعدین، فرآیند شناسایی مربیانی که در دوره‌های هفت سطح و یا کلینیک‌های استعدادیابی شرکت کردند و در حیطه استعدادیابی فعال هستند نیز داریم. این سامانه روز به روز کامل‌تر می‌شود و بحث رصد مستعدین، ارزیابی مربیان و ارزیابی مدارس استعدادیابی را خواهیم داشت. با توجه به اینکه مدارس شنا زیر مجموعه کمیته فنی شنا هستند ما هم با سیاست‌ها و‌ مصوبات این کمیته و در همان مسیر فرآیند تکمیل سامانه را به روز رسانی می‌کنیم. شخص اقای اسکندریون دائما موارد سامانه را بررسی و نکات فنی جدید را اعلام می‌کنند که در سامانه اضافه یا اصلاح شود.

رئیس هیات شنا استان اصفهان گفت: چندی پیش جلسه بسیار خوبی با مسئولان و کارشناسان وزارت ورزش داشتیم که با قول مساعت آقای سمیع زاده رئیس گروه استعدادیابی وزارت ورزش مقرر شد نظام نامه جدید وزارت ورزش در فرآیند استعدادیابی به فدراسیون‌ها و سامانه وزارت در این خصوص راه اندازی شود که این امر بسیار به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با شاخص‌های وزارت ورزش و جوانان خود را تطبیق و به اهداف مد نظر برسیم.

گرامی در رابطه با کارکرد سامانه گفت: در این سامانه ۳۱ استان و شهرستان به طور لحظه‌ای رصد و ارزیابی می‌شوند که بهترین ها در آن مشخص خواهند شد. کاربران نیز میتوانند از ابتدای تابستان به صورت آنلاین در سامانه نحوه فرآیند استعدادیابی را مشاهده کنند. نکته مهم و جدید سامانه این است که قسمتی از بخش رصد مستعدین توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود که این موضوع از نظر خود فدراسیون و اعضا هیات رئیسه بسیار قابل اهمیت است. تشکیل واحد دانش بنیان در این کمیته در راستای نام گذاری سال گذشته “سال دانش بنیان” و امسال “رشد تولید” ایجاد شده و به زودی فناوری‌های جدید استعدادیابی را وارد این سامانه می‌کنیم. در قسمت بانوان هم نایب رییس محترم طرح‌های ویژه بانوان را دائما رصد و موارد را بررسی و اصلاح می‌کنند.

مسئول کمیته استعدادیابی در رابطه با تعداد استان‌های شناسایی شده در بحث استعدادیابی بیان کرد: تقریبا در مرحله شناسایی ۱۱ استان در سامانه جامع استعدادیابی فدراسیون شنا ثبت نام کردند و البته امسال تصمیم داریم در ۳۱ استان ایران این کار انجام شود و سامانه به مرور فراگیر تر و جامع تر شود تا تمامی استان‌های کشور بتوانند عضو این سامانه شوند.
ولی در مرحله جذب و نگهداشت و پرورش فعلا اقدامی صورت نگرفته است اما امیدوارم به زودی این اتفاق انجام شود.

رئیس هیات شنا استان اصفهان در خصوص حضور نمایندگان این استان در تیم های شنا و واترپلو اظهار داشت: در تمامی اعزام‌های تیم شنا سال گذشته نمایندگانی از اصفهان حضور داشتند که این نشان از پیشرفت شنا در این استان است. همچنین سال گذشته واترپلو اصفهان نیز به روزهای خوب خودش نزدیک شده است. تیم واترپلو اصفهان در المپیاد استعدادهای برتر سال گذشته عملکر خوبی داشت و نایب قهرمان شدند و تیم های اصفهانی در لیگ‌های رده سنی نیز  نتایج قابل قبولی گرفتند،

گرامی با تاکید در خصوص تعدد مدارس شنا و کسب موفقیت های شناگران اصفهانی گفت: فرایند تاسیس مدارس شنا از سال ۹۷ با مساعدت و اعتماد فدراسیون به این طرح در استان اصفهان راه اندازی شد که صراحتا میتوانم بگویم تنها عامل پیشرفت در کسب موفقیت هیات شنا استان اصفهان همه گیر شدن و تعدد مدارس شنا در این استان است. حدود ۱۰۰ مدرسه شنا و استعدادیابی راه اندازی شده و بخش اعظمی از شناگران اصفهانی از باشگاه اریس، مقاومت و خوشبخت و مدارس آینده‌سازان، نوید، خورشید، دانش پژوهان و ستارگان و … هستند. باشگاه ها و مدارس در اصفهان بازوی هیات شنا هستند و این امر کمک شایانی بر پیشرفت رشته های آبی در استان دارد و با نظارتی که هیات شنا بر نحوه عملکرد مدارس دارد بدون ورود به کارهای اجرایی روند رو به جلو در جریان است. پایگاه ملی اسپینر یکی از پایه های اصلی شنای استان در دو سال اخیر کمک فراوان یه کردند و با رایزنی های انجام شده باشگاه‌های فولاد، ذوب آهن، ریف و پادمانیز برای سرمایه گذاری در رشته های شنا و واترپلو استان در سال جاری نظر مثبتی داشتند.

گرامی ضمن اشاره به کمک‌های فدراسیون و اداره کل ورزش  استان در خصوص استقبال از برنامه استعدادیابی در اصفهان بیان داشت: با توجه به تمام سختی هایی که در این مدت کشیدیم شروع این طرح ارزشمند بود و در حال حاضر درخواست‌ها برای کسب مجوز مدرسه شنا زیاد شده است که مجبوریم مجوز مدارسی که ضعیف عمل میکنند را تمدید نکنیم تا به جای آن به کسانی که در لیست انتظار هستند این فرصت را بدهیم. با ارزیابی که داشتیم ۲۳۴ مدرسه و زیرمدرسه در حال فعالیت هستند که به طور دقیق ۱۰۰ مدرسه با زیرمدارس کار می‌کنند.

گرامی اعلام داشت که از نظر من یکی از دلایل این موفقیت‌ ها همین مدارس شنا و هفت سطح بوده است زیرا وقتی مدارس این موضوع را بدانند که اگر قهرمانی تحویل دادند نام خودشان هم دیده می‌شود و هر مدرسه ای میتواند در جام های کشوری حضور داشته باشد تلاش میکند تا خودش را به کمیته فنی و فدراسیون نشان دهد.

وی در ادامه افزود : با رکورد شکنی هایی که امسال و سال گذشته انجام شد به نظرم سال خیلی خوبی را پیش رو داریم و شاهد شگفتی ها خواهیم بود مانند مدال نقره ای که تیم واترپلو ایران در ابتدای سال کسب کرد یا کسب چهار ورودی قهرمانی جهان در شنا نتایج خوب واترپلو در مقدماتی لیگ جهانی شنا که نتیجه برنامه ریزی های خوب فدراسیون، که با تعدد مدارس شنا و طرح هفت سطح و نظارت بر آنها می توان این مسیر را تقویت و به اهداف نزدیک شد.

گرامی در پایان تاکید کرد : لیستی از مدارس و زیر مدارس استان اصفهان را ارزیابی کردیم تا مدارسی که فعالیتشان کم بود شروع به شناسایی و ثبت مستعدین در سامانه کنند البته امسال قرار است استان ها از سراسر ایران به این لیست اضافه شوند تا تمامی فعالیت ها و مشارکت ها چه در بحث شناسایی، نگهداری و چه در بحث جذب و پرورش ارزیابی شود. خود این ارزیابی باعث شد رقابت بین مدارس بیشتر شود تا بتوانیم سریع تر به هدفی که میخواهیم برسیم. دبیر کل فدراسیون بسیار تمرکز روی کمیته استعدادیابی دارند و مکرر گزارش خروجی سامانه را می گیرند همچنین اعتماد شخص رییس فدراسیون به ویژه در ماه های اخیر به این کمیته، راه را برای پیشبرد اهداف هموارتر کرد و امیدوارم دستاوردهای خوبی داشته باشد. همکاری کمیته آموزش به ویژه آقای حضرتی در اشتراک گذاری اطلاعات این واحد به روند رو به رشد این طرح بسیار کمک کرد و باید از آقایان سمیع زاده و ریاحی نیز تشکر ویژه ای داشته باشم که پایه گذار این مسیر بودند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.