یاقوتی: هدف‌مان موفقیت در بازی‌های آسیایی است

نایب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: درحال حاضر تیم‌های ما خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کنند، اما هدف اصلی موفقیت در بازی‌های آسیایی است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ احمد یاقوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شرایط تیم‌های ملی شیرجه و واترپلو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: مدتی است تیم واترپلو جوان شده و یک مربی صربستانی به نام چیریچ را آورده ایم.

وی با بین اینکه هدف اصلی ما موفقیت در بازی‌های آسیایی است، ادامه داد: در حال حاضر این تیم‌ها خود را برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا آماده می‌کند، اما برنامه ریزی ما به گونه‌ای بود که بتوانیم در رقابت‌های بازی‌های آسیایی بدرخشیم.

نایب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم ملی واترپلوی گرجستان به ایران آمده است و این حاصل تفاهمنامه‌ای بود که ما بین این دو کشور به امضا رسیده است. در زمانی که من خودم واترپلو بازی می‌کردیم گرجستان از تیم‌های قدرتمند بود و فکر می‌کنم همچنان آن قدرت را داشته باشد. حضور آنها در ایران از نظر فنی و حتی اقتصادی به سود ما است.

وی ادامه داد: در تیم ملی شیرجه هم نفرات جوانی داریم، اما حضور کشورهایی مانند چین و ژاپن در قاره آسیا کار را برای ما سخت کرده است. تلاش می‌کنیم در مسابقات پیش رو عملکرد خوبی داشته باشیم و بتوانیم به آنها نزدیک شویم.

یاقوتی گفت: ما ۴ دوره است که به مسابقات آسیایی نرفته‌ایم و به همین دلیل شناخت زیادی از شرایط مسابقات و حریفان نداریم. برای ساختن این تیم جوان نیاز به زمان داریم و به همین دلیل از تیم ملی واترپلو در مسابقات قهرمانی عباس توقع مدال نداریم، اما تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. قهرمانی آسیا برای ما جنبه تدارکاتی دارد.

وی درمورد عملکرد چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو تصریح کرد: چیریچ مربی خوبی است که کارش را بلد است. وی بعد از اتمام دوره بازی کردنش وارد عرصه مربیگری شده است و تجربه زیادی ندارد. او در مباحث فنی و تاکتیکی خبره است، اما اگر تجربه بیشتری کسب کند تکمیل خواهد شد.

تیم ملی واترپلو ۲۵ آبان ماه به توکیو می‌رود تا در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب