یاقوتی: هدف واترپلو سکوی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ است

قائم مقام فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیان این‌که نمی‌توان قول صعود واترپلو ایران به المپیک 2016 را داد براین‌ که برنامه‌ریزی فدراسیون برای کسب یکی از سکوهای بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی است، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ احمد یاقوتی در گفت و گو با خبرنگار صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور با اشاره به این‌که امکان راهیابی واترپلو ایران به المپیک برزیل خیلی ضعیف است، گفت: تیم‌های آسیایی مثل ژاپن، قزاقستان و چین سالیان سال کار کرده‌اند ولی تیم ایران ۲ ماه است با حضور چیریچ سرمربی جدید تشکیل شده بنابراین برای اینکه تیم ساخته شود و بالا بیاید چندین سال زمان نیاز است.

وی اضافه کرد: ۸ سال است که به بازی‌های آسیایی نرفته‌ایم، بازیکنان و مربیان ما از کیفیت تیم‌های آسیایی مطلع نیستند حالا تصمیم داریم که در مسابقات انتخابی المپیک حضور پیدا کنیم تا رقبا را بشناسیم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

یاقوتی افزود: کاری را شروع کردیم که از الان تا بازی‌های آسیایی اندونزی به نتیجه برسیم، چیریچ مدتی است هدایت تیم را برعهده گرفته ۲۰ بازیکن انتخاب شده‌اند که از این تعداد یک تیم خوب انتخاب خواهند شد و مسابقات تدارکاتی و دوستانه خوبی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: قبل‌تر تیم خوبی از جوانان انتخاب شدند و در ۲ سال گذشته این تیم را به مسابقات هم اعزام کردیم تا زمینه رشد جوانان تا بازی‌های آسیایی فراهم شود و در آنجا مدال‌آور باشیم.

یاقوتی تصریح کرد: ما سازندگی در زیرساخت‌های واترپلو را شروع کردیم و تیم‌های جوانان ایران در آسیا مدال‌آور شده‌اند به عنوان مثال این دوره در قهرمانی آسیا سوم و دوره قبل هم دوم شدند، مسابقات انتخابی المپیک درواقع برای احیا واترپو است الان نمی‌توانیم امید برای کسب سهمیه داشته باشیم البته تا ۲ سال دیگر همه چیز فراهم می‌شود و می‌توانیم به المپیک هم راه یابیم.

قائم مقام فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: بعد از ۲ دوره عدم حضور در بازی‌های آسیایی نباید انتظار داشت که تیم به سطح ۸ سال قبل برسد، اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم در مسابقات انتخابی کسب سهمیه کنیم چون از تیم‌هایی مثل ژاپن و چین شناخت نداریم و باید مسابقه دهیم تا تیم مقابل را بشناسیم.

یاقوتی ادامه داد: برای شناسایی سطح تیم‌های رقیب به مسابقات انتخابی المپیک اعزام خواهیم شد چیریچ هم تصمیم دارد سطح حریفان را در این رقابت‌ها شناسایی کند تیم ایران مدت‌ها از صحنه بین‌المللی چون بازی‌های آسیایی دور بوده و این اعزام را باید به منظور یک مسابقه تدارکاتی درنظر گرفت که هم از سطح خودمان باخبر شویم و هم رقبا را بشناسیم. درحال حاضر هدف سازندگی است تا انشالله یکی از سکوهای بازی‌های آسیایی را به خود اختصاص دهیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

چیریچ: تمام داوران ایران در سطح بین المللی و ملی فرصت پیشرفت دارند/ دوره خوبی برگزار شد

میخاییل چیریچ  مدرس و ناظر بین المللی واترپلو جهان بیان داشت: تمام داوران ایران چه در سطح بین المللی و چه در سطح ملی این فرصت را دارند که پیشرفت کنند، صرفا به نحوه کار آنها بستگی دارد و می‌توانم به جرات بگویم که کلاس بسیار خوب و راضی کننده‌ای بود.

سعادت: استقبال خوبی از ماراتن آب‌های آزاد کیش شد

رییس هیات شنا جزیره کیش ضمن ابراز خوشحالی از استقبال وسیع و گسترده شناگران از مسابقات آب های آزاد گفت: حدود ۱۵۰ شناگر به همراه سرپرست و مربی در این رقابت ها شرکت کردند که این موضوع بیانگر پیشرفت و آینده‌ای درخشان در رشته آب‌های آزاد است.