یاوری: شرایط اردوها رضایت بخش است

شناگر تیم ملی گفت: کیفیت اردوهای تیم ملی شنا رضایت‌بخش بوده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا، علیرضا یاوری شناگر جوان اصفهانی از نونهالی ورزش شنا را آغاز کرده و توانسته در رده‌های سنی مختلف صاحب مدال‌های مختلف کشوری شود، با کسب مدال‌های طلا در ماده ۱۰۰ متر پروانه و دو نقره در ماده‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ متر آزاد رقابت‌های شنای انتخابی المپیک تایلند گام بلندی به سوی مدال‌های آسیایی و جهانی برداشته است. او یکی از چهار شناگر اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است و تلاش خواهد کرد تا در این رقابت‌ها دست به کار بزرگی بزند. یاوری در گفتگویی که با ما داشت از برنامه‌هایی که برای موفقیت در اندونزی دارد سخن گفت.

*در آستانه اعزام به بازی‌های آسیایی هستید. کیفیت اردوهایی که تا به امروز داشتید، رضایت‌بخش بوده است؟

-من به دلیل آنکه در رقابت‌های المپیک جوانان شرکت کردم و بعد از آن هم امتحان کنکور داشتم فرصت زیادی نداشتم تا به صورت مستمر در اردوهای تیم ملی کنار سایر شناگران اعزامی باشم. با این حال باید به این مسئله اشاره کنم که کیفیت اردوها از زمان حضورم رضایت‌بخش بوده است. متاسفانه ما کمی دیر استارت اصلی را زدیم اما باز هم تلاش‌ها بر این بوده که در تمرینات رکوردها را بهتر از قبل کنیم.

*موفقیت در انتخابی المپیک در تایلند امیدواری به علیرضا یاوری برای درخشش در بازی‌های آسیایی را افزایش داده است. تا چه اندازه امیدوار هستی که در مرحله فینال حضور پیدا کنی؟

-من در ماده‌‌های ۱۰۰ متر پروانه و ۲۰۰ متر آزاد برای تیم ملی شنا خواهم کرد اما امیدی به حضور در فینال ندارم. مهدی انصاری، بنیامین قره‌حسنلو و سینا غلامپور دیگر نفرات تیم ملی هستند که در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر کرال سینه و ۱۰۰ متر پروانه حضور دارند ولی ما در هیچ ماده‌ای شانس آنچنانی برای حضور در فینال را داریم. بخت اصلی ما در بخش تیمی است که در ماده چهار در ۱۰۰ متر آزاد رکورد بسیار خوبی داریم و به فینال می‌رویم. در این مرحله هم اگر خوش‌شانس باشیم این احتمال وجود دارد که به مدال برنز برسیم.

*چگونه این احتمال وجود دارد که ما بتوانیم در شنای تیمی بازی‌های آسیایی مدال بگیریم؟

-بهترین رکوردی که تیم ما به ثبت رسانده، تنها یک ثانیه با رکورد ثبت شده رتبه سوم فاصله دارد. ما اگر خوش‌شانس باشیم که رقبا دچار اشتباه شوند و عملکرد همیشگی را نداشته باشند، به مدال می‌رسیم. اگر هم مدال نگیریم باز هم موفق شویم تا رکوردی که در تمرینات زده‌ایم را به ثبت برسانیم، رکورد ایران را ارتقا داده‌ایم.

*راهی وجود دارد که در فرصت باقیمانده این فاصله یک ثانیه‌ای جبران شود تا مدال ایران حتمی شود؟

-زمان کمی تا شروع مسابقه‌ها باقیمانده و به طور حتم نمی‌توان انتظار داشت تا چنین فاصله‌ای جبران شود. کسانی که اصولی شنا کرده‌اند، می‌دانند کاهش زمان در شنا در درازمدت میسر است. اگر حواس‌مان را پرت نکنند و ما بتوانیم بهترین عملکردمان را ارائه کنیم، شاید اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد و مدال بگیریم. در غیر این‌صورت کسب مدال غیرممکن است چون فاصله یک ثانیه در زمان باقی‌مانده از بین نمی‌رود.

*این امید وجود دارد که ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با سهمیه وایلدکارت شرکت نکند و امتیاز ورودی را به صورت مستقیم بگیرد؟

-من در خصوص المپیک نمی‌توانم نظر خاصی بدهم ولی این قول را می‌دهم که اگر حمایت‌های مستمری از ما صورت بگیرد در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در بخش‌های انفرادی و تیمی مدال می‌گیریم. شناگران تیم ملی ایران نیاز دارند تا به اردوهای خارجی بروند و در آنجا با رقبا تمرین کنند. وقتی ما با شناگرانی که رکوردشان دو ثانیه از ما پایین‌تر است تمرین می‌کنیم و حتی با آنها مسابقه می‌دهیم، ناخواسته انگیزه‌مان مضاعف می‌شود. وقتی مهدی انصاری و سینا غلامپور در اردوی ارتفاع سطح ارمنستان شرکت می‌کنند و اکسیژن‌رسانی به خون آنها بهتر می‌شود، پس این اتفاق برای سایر شناگران هم رخ می‌دهد و ما می‌توانیم با حضور در چنین اردوهایی رکوردهای بهتری را ثبت کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب