‎سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان شد + سوابق

‎نمایندگان مجلس برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مسعود سلطانی‌فر رای اعتماد دادند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سلطانی‌فر با کسب ۱۹۳ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۶ رای ممتنع به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شد.
مسعود سلطانی‌فر طی سخنانی در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود برای تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان،‌ گفت: بر اساس عهدی که با منتخبان ملت می‌بندم آماده‌ام با درایت و متانت،‌ صداقت و صلابت، اعتدال و انصاف و با جلب همکاری بخش‌های مختلف کشور با علما و دانشگاهیان مدیریت راهبردی در سه سطح کلان، میانی و خرد را به کار گیرم و با ترکیب خوش تلفیقی از عقلانیت فهم درستی از واقعیت اجتماعی، سیاست‌های معطوف به انعطاف حداکثری در عین پافشاری بر اصول جوانان را فرصت طلایی و ذخیره فراموش نشدنی از عشق، شور و نشاط بدانم.
وی افزود: گنج شایگان جوان را به رایگان از کف نمی‌دهم و با تمام توان آتش شوق بر نیستان او می‌زنم و امید را پیشکش می‌کنم و با اعتماد به نسل جوان همراهی کنشگرایانه آنان را جلب می‌کنم و با همدلی و اغنای جوانان گذار موفقیت‌آمیز از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب را شکل می‌دهم و قول می‌دهم مسأله جوانان مسأله اصلی کشور شود و این مهم در صورتی محقق می‌شود که همه دستگاه‌های مسئول مشارکت مجدانه نمایند و با همکاری فرابخشی و فراقوه‌ای همه ظرفیت‌های پیدا و پنهان کشور برای ارتقاء جایگاه جوان ایرانی به کار گرفته شود.
وی تصریح کرد: با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی،‌ نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان از طریق شورای عالی جوانان، ناهماهنگی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های هم‌عرض در ارائه خدمات به نسل جوان را با بهبود نظام آماری و جلب مشارکت فعالانه جوانان در فرآیند تصمیم‌سازی برطرف و ناهمگونی از درک مشترک ملی از مسأله جوانان را سامان دهم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر نهادینه شدن الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت، گفت: برای نیل به مقاصد ملهم از فرهنگ دینی و ملی این ملت باید ساماندهی وضعیت جوانان در صدر مأموریت و وظایف دولت قرار گیرد و تفاهم نهادهای سهیم در حوزه جوانان گسترش یابد و با مهندسی مأموریت‌های دستگاه‌ها و نهادهای فعال در حوزه جوانان استفاده حداکثری از  ظرفیت جوانان صورت گیرد.
سلطانی‌فر ادامه داد: معتقدم در این راه استفاده از تجربیات جهانی راه‌گشاست. در جهان جدید به مدد تکنولوژی و فناوری جوانان بر مرکز تحول قرار گرفته‌اند و بسیاری از ابداعات و اختراعات از اندیشه چالاک و دستان پاک جوانان سرچشمه می‌گیرد و در کشورهای صاحب تکنولوژی معضل بیکاری گسترده جوانان به مدد فناوری‌های جدید برطرف شده به صورتی که تا سال ۲۰۳۰ بیکاری در این کشورها خاتمه می‌یابد چرا که دنیای بیکران فناوری جذابیت و درآمدهای بیشمار برای جذب و جلب جوانان را فراهم می‌کند.
وی خطاب به نمایندگان تصریح کرد: در دنیای کنونی کشور ضعیف و غنی از جهت دارا بودن منابع وجود ندارد. بلکه این مدیریت قوی و ضعیف است که سبب پیشرفت و یا پسرفت و این همان فرمایش امام معصوم است که فرمودند «لا تصلح ‌الامور الا بالرجال».
وزیر پیشنهادی جوانان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص برخی از برنامه‌ها در مورد بخش جوان، گفت: بنیادی‌ترین اقدامات در حوزه جوانان به این شرح خواهد بود تبدیل مسأله جوانان به مسأله اصلی کشور و ایجاد حساسیت در بین مسئولین و مدیران برای همراهی در رفع موانع، فعال کردن شورای عالی جوانان و ایجاد هماهنگی میان سازمان‌ها و دستگاه‌ها در ارائه خدمات به نسل جوان و پاسخگو کردن دستگاه‌ها، ساماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی فعال در حوزه جوانان،‌ پایش دائمی شاخص‌های مختلف امور جوانان، ارزیابی ارتقای این شاخص‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی جوانان به منظور ثبت این شاخص‌ها،‌ شناسایی خلاءهای نظری، فکری و قانونی در حوزه جوانان و تنظیم قوانین برای رفع مشکلات جوانان و حمایت از تأسیس تشکل‌های در حوزه جوانان و توانمندسازی تشکل‌های موجود و نظارت بر عملکرد آنان و ظرفیت‌سازی و مدیریت اوقات فراغت جوانان با استفاده از امکانات وزارت ورزش، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، نیروهای مسلح، ادارات، کارخانجات و شهرداری‌های مختلف.
سلطانی‌فر در ادامه ورزش را پدیده چندوجهی دانست که نقش ممتازی در معرفی توانمندی‌ها و تقویت هویت ملت‌ها دارد و افزود: ورزش شاخص شادی و نشاط و از جمله شاخص‌های مهم توسعه پایدار و نشانگر کارآمدی نظام‌های سیاسی است. نقش اقتصاد ورزش در اقتصاد کلان یکی از ویژگی‌های ممتاز کشورهای توسعه یافته است و سران کشورهای توسعه یافته هرگز از فرصت همراهی با ملتشان در شادترین میادین ورزشی دریغ نمی‌کنند دیپلماسی ورزشی بخش مهمی از دیپلماسی کشورها در عرصه بین‌المللی است.
او افزود: پس باید برای نشاندن نام بلند ایران بر قله ورزش جهان مجهز به عزم و ارداده جدی بود. برنامه‌های ما برگرفته از برنامه‌های بالادستی است و با دو راهبرد منطقی کردن ساختار وزارتخانه و بهبود سیستم کار و کاهش تصدی‌گری و برجسته کردن نقش حقوقی و اجرایی فدراسیون‌ها و واگذاری تصدی به آنها اجرایی می‌شود.
سلطانی‌فر سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان را تهیه سند توسعه ورزش کشور و طرح جامع ورزش کشور، افزایش سهم اقتصاد ورزش در اقتصاد کشور، جلب همکاری سازمان‌های مردم نهاد در استفاده از منابع بخش خصوصی، همکاری با وزارتخانه‌های آموزش و علوم به منظور تقویت ورزش مدارس و دانشگاه‌ها و کشف استعدادهای ورزشی، تقویت ورزش عمومی و مادام‌العمر، حضور مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و مدنی، حضور قدرتمندانه در میادین ملی در رشته‌های مختلف ورزشی خصوصاً ورزش پایه، مسابقات ‌آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و المپیک ۲۰۲۰ ژاپن به گونه‌ای که جهان سر تعظیم فرود آورد برشمرد. توسعه ورزش زنان، توسعه ورزش‌های ملی و محلی، تقویت ورزش روستایی و عشایری و تعامل با کمیته المپیک و پارالمپیک و ضعف و نارسایی‌ها از دیگر برنامه‌هایی بود که او برشمرد.

سوابق کاری:
۱. ‫دو سال قائم مقام و هچنین معاونت اداری و مالی سازمان تربیت بدنی کشور‬
۲. ‫چهار سال عضویت در شورای عالی اداری کشور‬
۳. ‫چهار سال عضویت در شورای عالی اطلاع‌رسانی کشور‬
۴. ‫دوازده سال سابقه استانداری در سه استان؛ گیلان، زنجان و مرکزی‬
۵. ‫هشت سال معاون سیاسی در استانداری‌های فارس، همدان و هرمزگان‬
۶. ‫معاون اسبق سازمان تربیت بدنی کشور‬
۷. ‫شش سال در مرکز پژوهش‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام‬
۸. ‫عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش‬

‎سوابق علمی:
* ‫تدری‬س در دانشگاه پیام نور
* ‫تدریس در دوره‌های مختلف آموزشی فرمانداران، بخشداران و نیروهای سیاسی وزارت کشور‬
* ‫تدوین ده‌ها مقاله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در نشریات کشور (در حوزه انرژی و مسائل بین‌الملل)‬‪‬

‎دوره‌های تخصصی طی شده:
* ‫چندین دور‍‍ه مدیریت منابع انسانی ‬
* ‫مدیریت منابع مالی‬
* ‫اقتصاد توسعه و سنجش و بررسی اقتصادی پروژه‌های عمرانی‬
* ‫طی‌نمودن مدیریت توسعه در مراکز تحقیقاتی و اداری‬
* ‫مدیریت استراتژیک‬

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب