آرامی: شیرجه روها باید روحیه رقابت داشته باشند

مدیر تیم های ملی شیرجه گفت: شیرجه روها باید با حضور در مسابقات بین المللی روحیه رقابت خود را افزایش دهند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمود آرامی مدیر تیم های ملی شیرجه درباره آخرین وضعیت تیم ملی شیرجه گفت: سومین مرحله اردوی آماده سازی بازی های آسیایی جاکارتا بعد از یک هفته استراحت روز شنبه در استخر شیرودی آغاز شد. در حال حاضر ۵ شیرجه رو از جمله شهنام نظرپور به عنوان کاپیتان تیم، مجتبی ولی پور، حامد بزمی، مسعود وکیلی و علی شکول در اردوها تمرینات خود را زیر نظر قائم میرابیان و مهدی آقارضایی پیگیری می کنند.

او درباره مسابقات و اردوهای برون مرزی تیم ملی شیرجه اضافه کرد: قرار بر این بود تیم ملی برای برگزاری اردو در ماه مبارک رمضان عازم اوکراین شود اما تغییراتی رخ داد و به احتمال زیاد در کشور دیگری اردو می زنیم. در تیر ماه نیز در مسابقات گردند پریکس کشور ایتالیا حضور پیدا می کنیم. در ادامه نیز یک مسابقه برون مرزی برای تیم ملی تدارک دیده شده است.
آرامی درباره سهمیه شیرجه در بازی های آسیایی اظهار کرد: در حال حاضر با قطعیت نمی توان گفت چند شیرجه رو به جاکارتا اعزام می شوند. تلاش می کنیم ۴ نفر به این رقابت ها اعزام شوند. هدف اصلی این است که هر ۵ ملی پوش حاضر در اردو تمام تلاش خود را به کار بگیرند. به هر حال ممکن است شیرجه روهای با تجربه ای مانند نظرپور و ولی پور روزی خداحافظی کنند به همین دلیل نیاز است شیرجه روهای دیگری جای آن ها را بگیرند. این اردوها و تمرینات مستمر می تواند فرصت خوبی برای جوان ترها باشد تا خود را به مدال آوران نزدیک کنند.

مدیر تیم های ملی شیرجه تصریح کرد: کیفیت اردوها از نظر ساعات برگزاری و آمادگی ورزشکاران بسیار مطلوب است. اما آن چه که بسیار اهمیت دارد شرکت در مسابقات برون مرزی و تمرین با تیم های دیگر است تا شیرجه روها روحیه شرایط مسابقه و رقابت به خود بگیرند. در حال حاضر با شرایط شیرجه ایران و قرار گرفتن شیرجه روها در اوج آمادگی می توانیم در جایگاه چهارم و یا پنجم آسیا بایستیم اما اگر توجه و امکانات بیشتر شود مطمئنا نتایج بهتری کسب می شود.

آرامی با اشاره به ضرورت حضور در مسابقات بین المللی و آشنایی داوران با شیرجه روها بیان کرد: مسئله داوری بحث مهمی است. داورانی که شیرجه روها را می شناسند و شیرجه آن ها را دیده اند با دید بازتری نمره می دهند. این اتفاق مستلزم آن است که ملی پوشان در مسابقات بین المللی مختلفی حضور داشته باشند. ضمن این که با افزایش تجربه شرکت در مسابقات، شیرجه روها با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری حرکات خود را اجرا می کنند. بهترین تمرین برای ملی پوشان در حال حاضر مسابقه است.

او در پاسخ به این سوال که آیا شیرجه نیازی به مربی خارجی دارد یا نه خاطر نشان کرد: تا بازی های آسیایی نیازی به مربی خارجی نیست. اگر مربی خارجی در تیم حضور داشته باشد مطمئنا تکنیک را تغییر خواهد داد اما ما تکنیک داریم و فقط به تمرین نیاز داریم که با مربی داخلی هم می توانیم این کار را انجام دهیم. در مجموع شیرجه برای تیم های پایه نیاز به مربی خارجی دارد تا بتواند در دراز مدت جواب بگیرد.

وی افزود: کلاس مربیگری که با حضور مربی صاحب نام دنیا در تهران برگزار شد اثرات خوبی بر روی مربیان داخلی گذاشت. حضور مربی خارجی زمانی مفید خواهد بود که مربیان داخلی نیز در کنار آن ها کار کنند تا با تکنیک های روز دنیا آشنا شوند.

آرامی با ارائه راهکاری برای گستردگی خانواده شیرجه و شناساندن این رشته در جامعه گفت: معتقدم اصحاب رسانه که وظیفه آموزش و آگاهی دارند باید در این راه به شیرجه کمک کنند و مخاطبان را با این رشته آشنا کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.