رکورد شکنی علی جعفری در ۴۰۰ و ۱۵۰۰ متر آزاد مسافت کوتاه

علی جعفری شناگر استقامتی ایران در جریان مسابقات مسافت کوتاه ملی مجارستان موفق شد دو رکورد ملی در ماده‌های 400 و 1500 متر آزاد را جابجا کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی جعفری شناگر استقامتی ایران که مدتی است بورسیه فدراسیون جهانی در کشور مجارستان شده، در جریان مسابقات شنا مسافت کوتاه ملی مجارستان موفق شد دو رکورد در ماده‌های ۴۰۰ و ۱۵۰۰ متر آزاد به ثبت برساند و برای نخستین بار در ایران  ۴۰۰ آزاد را زیر ۴ دقیقه و  ۱۵۰۰ آزاد را زیر ۱۶ دقیقه شنا کند.

جعفری ابتدا در این رقابت ها ۱۵۰۰ متر را در مدت زمان ۱۵:۴۵.۹۱ شنا کرد و توانست رکورد قبلی این ماده را پس از پنج سال که در اختیار امیر عباس امراللهی با زمان ۱۶:۲۹.۲۶ (مسابقات قهرمانی مسافت کوتاه جهان_چین ۲۰۱۸) بود جابجا کند و رکورد این ماده را چهل و چهار ثانیه بهبود بخشد.

همچنین در ادامه این شناگر در ماده ۴۰۰ متر آزاد با ثبت زمان ۳:۵۶.۹۲ بار دیگر رکورد شکنی کرد. رکورد پیشین این ماده با زمان ۰۴:۰۲.۷۶ توسط محمد قاسمی در  مسابقات انتخابی تیم ملی_اصفهان سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده بود و این شناگر آینده دار ایران موفق شد این رکورد را نزدیک به ۶ ثانیه بهبود بخشد.

 

ماده ۱۵۰۰ متر آزاد (مسافت کوتاه) : 

  • علی جعفری با ثبت زمان ۱۵:۴۵.۹۱

رکورد پیشین: امیر عباس امراللهی با ثبت زمان ۱۶:۲۹.۲۶ در مسابقات قهرمانی مسافت کوتاه جهان_ چین ۲۰۱۸

 

ماده ۴۰۰ متر آزاد (مسافت کوتاه) : 

  • علی جعفری با ثبت زمان ۳:۵۶.۹۲ 

رکورد پیشین:  محمد قاسمی با ثبت زمان ۰۴:۰۲.۷۶ در مسابقات انتخابی تیم ملی_اصفهان ۱۴۰۱

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.