خیبری‌نژاد: شیرجه‌ در رده‌های سنی مدال‌های زیادی کسب می‌‌کند/ مجزا حق زیادی به گردن شیرجه دارد

مربی تیم‌های شیرجه رده‌های سنی گفت: شیرجه‌روهای رده‌های سنی ایران در مسابقات ازبکستان مدال‌های زیادی را کسب می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ رضا خیبری‌نژاد در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم در خصوص حضور تیم شیرجه در رقابت‌های رده‌‌های سنی آسیا، اظهار داشت: طی صحبت‌های صورت گرفته در فدراسیون قرار بر این شده است که در هر رده سنی (۱۲ تا ۱۳ سال، ۱۴ تا ۱۵ سال، ۱۶ تا ۱۷ سال و بالای ۱۸ سال) دو شیرجه‌رو را اعزام کنیم. بر همین اساس رقابت‌های انتخابی تیم ملی در این رده‌های سنی دو هفته دیگر در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شیرجه‌ ایران همواره در رده‌های سنی نتایج مناسبی کسب کرده است. دوره گذشته مدال‌های زیادی در شیرجه گرفتم و اگر اشتباه نکنم به جز یکی دو نفر، تمامی شیرجه‌روها مدال گرفتند. امیدوارم  شیرجه در مسابقات رده‌های سنی آسیا که قرار است در ازبکستان برگزار شود، چندین مدال کسب  کند.

سرمربی تیم‌های شیرجه رده‌های سنی گفت: این مسابقات به پیشرفت شیرجه کمک زیادی می‌کند و امیدوارم شرایطی فراهم شود که به شیرجه خصوصا در رده‌های سنی پایه توجه بیشتری شود.

وی عنوان کرد: سالی ۳۰ رقابت بین‌المللی در شیرجه برگزار می‌شود. تمام کشورها دائما در حال مسابقه هستند. دو سال پیش که به مسابقات اتریش رفتیم؛ محمد دوام با ۱۲ سال سن، اولین رقابت برون مرزی‌اش را تجربه کرد و در حضور بسیاری از کشورهای مطرح دنیا به مدال دست یافت. در همان رقابت وقتی از سایر مربیان در خصوص ورزشکاران‌شان سوال کردیم، متوجه شدم که سالانه در بیش از ۲۰ رقابت شرکت می‌‌کنند.

خیبری‌نژاد تصریح کرد: اگر بچه‌های شیرجه ایران سالانه حداقل در ۴-۵ رقابت بین‌المللی شرکت کنند، این رشته شکوفا خواهد شد و می‌‌توان از آن در بازی‌های آسیایی و المپیک توقع داشت. اینکه در طول سال در یک یا یا حداکثر دو مسابقه شرکت کنیم، چندان به پیشرفت این رشته نمی‌توان دل خوش کرد. شیرجه‌روها باید در کوران مسابقات باشند و در شرایط رقابت قرار بگیرند.

وی در پایان عنوان کرد: درگذشت مجزا، بزرگ شیرجه ایران را تسلیت می‌گویم. شناخت زیادی از آن مرحوم داشتم و وی به گردن من و شیرجه ایران حق زیادی دارد. اتفاق ناگواری بود و برای تمام زحماتی که برای شیرجه و من کشید، از او سپاسگزارم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب