محمود آرامی : رشد شیرجه در گرو برنامه ریزی های پایه ای است

رئیس جدید کمیته فنی شیرجه گفت: در کنار همه کمبودها پایه ریزی های خیلی خوبی در کل کشور داریم و با برنامه ریزی های پایه ای و علم مربیان می توانیم شاهد رشد و ترقی هرچه بیشتر رشته ورزشی شیرجه باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمود آرامی رئیس کمیته فنی شیرجه اظهار کرد: با توجه به اینکه شیرجه جزو خانوده ای است که بزرگان زیادی در آن فعالیت داشتند، وقتی اساتید به من پیشنهاد دادند، وظیفه خود دانستم که وارد این عرصه شوم و به کشورم خدمت کنم.

رئیس کمیته فنی شیرجه درباره برنامه های در نظر گرفته برای پیشرفت شیرجه عنوان کرد: شیرجه افت و خیزهای خیلی زیادی را داشته است. در این افت و خیزها هم توانسته افتخارات زیادی را کسب کند. حتی مدال آسیایی را کسب کرده است.  آنچه به پیشرفت ما کمک می کند، برنامه ریزی درست و استفاده از امکانات روز دنیا است. با توجه به مساعدت های محسن رضوانی ریاست محترم فدراسیون، قرار بر این شده که شیرجه رو های ایران به اردوی تدارکاتی چین اعزام شوند. تا در آن کشور تمرین داشته باشند و خود را به سطح اول دنیا نزدیک کنند.

محمود آرامی ادامه داد: مسابقات داخلی را در دو بخش برگزار خواهیم کرد، یکی مسابقات لیگ و دیگری مسابقات جام شهدای غزه.

وی خاطر نشان کرد: ما پایه ریزی های خیلی خوبی را هم در تهران و هم در شهرستان ها داریم. این پایه ریزی ها در آینده ای نزدیک نتیجه خود را نشان خواهد داد. همین الان هم شیرجه روهای خیلی خوبی داریم که در سطح آسیا حرفی برای گفتن دارند. برای رسیدن به سطح جهانی ما تا سه یا چهار سال دیگرافق های خوبی خواهیم داشت.

آرامی درباره امکانات مورد نیاز برای شیرجه بیان کرد: شیرجه رشته پر اسبابی است. استفاده از تخته های استاندارد، سالن های ژیمناستیک، تشک های سالتو و … از نیازهای مبرم شیرجه هستند که در این زمینه یک مقدار کمبود داریم. ولی می توانیم با برنامه ریزی های پایه ای و علم مربیان رشد کنیم. قرار شده است که دو تخته دایو برای شیرجه تهیه شود.

او گفت: من خودم سال ها شیرجه رو ایران بودم. حضور من در شیرجه در سال های ۷۰ بود. در مسابقات قهرمان کشوری سال ۱۳۷۰ در رشته تخته چهارم شدم. سال بعد در مسابقات قهرمان کشوری تهران، اهواز و مسابقات دهه فجر اول شدم. سال ۷۶ مقام دوم را کسب کردم. در سال ۷۷ دو رشته را دوم و یک رشته را سوم و در سال ۸۸ یک رشته را سوم شدم. ما پتانسیل خوبی برای حرکت پیشرفت داریم. باید همه دست به دست هم دهیم تا شیرجه مسیر ترقی خود را طی کند.

او در پایان گفت: در نهایت از مسئولین فدراسیون تشکر می کنم که حامی رشته ورزشی شیرجه بوده است.امیدوارم بتوانیم در این رشته ورزشی فعالیت های صورت گرفته را بهبود بخشیم و شاهد رشد و پیشرفت هر چه بهتر شیرجه باشیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب