آسیا میزبانی مسابقات قهرمانی جهان فینا را درو کرد

میزبانی مسابقات قهرمانی جهان و پیشکسوتان فینا برای سال های 2021 و 2023 به ترتیب به شهرهای فوکوکا(ژاپن) و دوحه (قطر) رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در جریان کنفرانس خبری روز گذشته (یکشنبه) دکتر خولیو مگلیونه رییس فدراسیون جهانی شنا (فینا) در بوداپست مجارستان، میزبانی مسابقات قهرمانی جهان و پیشکسوتان فینا به کشورهای آسیایی رسید.

ژاپنی ها قصد دارند یک سال پس از مسابقات المپیک در توکیو شهر فوکوکا را  برای میزبانی بزرگترین رویداد ورزش های آبی آماده کنند. این شهر در سال ۲۰۰۱ هم میزبان این مسابقات بود و عملکرد بسیار خوبی داشت.

میزبانی دوره بعدی این مسابقات هم به قطر رسید. شهر دوحه که سال گذشته (۲۰۱۴) میزبان مسابقات شنای مسافت کوتاه جهان هم بود با عملکرد خوب توانست سران فدراسیون جهانی را مجاب کند که میزبانی این رویداد مهم   پس از گذشت هشت سال   از امروز به این شهر برسد. در جریان اعلام این خبر “یعقوب الخلیفی” استعداد شنای ۱۴ ساله قطری ابراز امیدواری کرد در مسابقات دوحه شنا کند و نخستین مدال طلای جهانی این کشور را به ارمغان بیاورد.

مسابقات قهرمانی جهان فینا هر دو سال یکبار برگزار می شود. سال ۲۰۱۵ میزبانی فوق العاده روس ها در شهر کازان توقعات را بالا برده است. پیش از این مقرر شده بود نسخه ۲۰۱۷ این رقابت ها توسط بوداپست (مجارستان) میزبانی شود و گوانگجو کره پذیرای بزرگان جهان شنا، شیرجه و واترپلو  در سال ۲۰۱۹ باشد.

 

میزبان های مسابقات قهرمانی جهان فینا:

۲۰۱۷: بوداپست (مجارستان)

۲۰۱۹: گوانگجو (کره جنوبی)

۲۰۲۱: فوکوکا (ژاپن)

۲۰۲۳: دوحه (قطر)

fina-fukuoka-doha-600x399

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.