تداوم صدرنشینی وندربرگ در جام جهانی شنا

روز یکشنبه (12 مهر 1394) و با پایان پنجمین گام از سری مسابقات هشت مرحله ای جام جهانی شنا فینا 2015، کمرون وندربرگ از آفریقای جنوبی همچنان به صدرنشینی ادامه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ از سال ۱۹۷۹، فینا (فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی) شناگران کلاس یک جهان را در سری مسابقات جام جهانی این رشته گرد هم می‌آورد. این مسابقات در رویدادهای دو روزه از آگوست تا نوامبر ( ماه مرداد تا آبان) هر سال برگزار می‌شود. در هفت یا هشت شهر مختلف و در سه پکیج زمانی و مکانی (خاورمیانه، اروپا و آسیا) برترین شناگران جهان آمادگی خود را به رخ یک دیگر می کشانند.

بخش نخست این رقابت ها پس از برگزاری دو رویداد در مسکو و پاریس با برتری “کمرون وندربرگ” از آفریقای جنوبی و “کاتینکا هوسزو” مجارستانی در دو بخش مردان و زنان به پایان رسید.

سه مسابقه بعدی مربوط به آسیا بود. در این مرحله شناگران ابتدا به هنگ کنگ، سپس بجینگ (چین) و در پایان به سنگاپور سفر کرند.

در پایان این سه دوره مسابقه هم همچنان “وندربرگ” و “هوسزو” صدرنشین باقی ماندند. “کمرون وندربرگ” شناگر قورباغه رو آفریقایی  با کسب ۱۴۱ امتیاز از پکیج سوم مجموع امتیازات خود در جام جهانی امسال را به عدد ۲۳۷ رساند. پس از او “ساکائی” و “دلانی” از ژاپن و استرالیا با ۱۰۵ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.

در بخش زنان هم “کاتینکا هوسزو” ملقب به بانوی آهنی اختلافش را با سایرین دو چندان کرد. “هوسزو” که در ماده های مختلط و نیمه استقامتی تبحر بالایی دارد در سنگاپور هم طلای ۴۰۰متر آزاد و مختلط را بدست آورد تا در پک سوم ۲۴۰ امتیاز گرفته باشد. او با این حساب تا به این لحظه ۴۰۲ امتیاز گرفته و بی رقیب به نظر می‌رسد. پس از این شناگر مجارستانی “امیلی سیبوم” استرالیایی و “زوسانا جیکوبس” هموطن او به ترتیب با ۲۶۱ و ۱۴۱ امتیاز قرار گرفته اند.

نفرات برتر هر پکیج، علاوه بر کسب عنوان قهرمانی مبلغ ۵۰هزار دلار به عنوان جایزه دریافت می کنند.

با پایان این پنج مرحله باید منتظر شروع سه مرحله پایانی این مسابقات باشیم. از ابتدای آبان ماه سال جاری مراحل باقی مانده آغاز می شود و توکیو، دوحه و  دبی میزبان خواهند بود. این رقابت ها در ۱۶ آبان ۱۳۹۴ به پایان می‌رسد.

 

نفرات برتر جام جهانی شنا تا پایان مرحله پنجم:

  • بخش مردان:
  1. “کمرون وندربرگ” از آفریقای جنوبی- ۲۳۷ امتیاز
  2. “ماساتو ساکائی” از ژاپن- ۱۰۵ امتیاز
  3. “اشلی دلانی” از استرالیا- ۱۰۵ امتیاز

 

  • بخش زنان:
  1. “کاتینکا هوسزو” از مجارستان- ۴۰۲ امتیاز
  2. “امیلی سیبوم” از استرالیا- ۲۶۱ امتیاز
  3. “زوسانا جیکوبس” از مجارستان- ۱۴۱ امتیاز

 

برنامه زمانبندی کامل مسابقات سال ۲۰۱۵:

پکیج اول (اروپا):

  • ۲۰ و ۲۱ مرداد ۱۳۹۴- مسکو (روسیه)
  • ۲۴ و ۲۵ مرداد- پاریس چارترس (فرانسه)

پکیج دوم: (آسیا)

  • سوم و چهارم مهر ۱۳۹۴- هنگ کنگ
  • هفتم و هشتم مهر ۱۳۹۴- بجینگ (چین)
  • ۱۱ و ۱۲ مهر ۱۳۹۴- سنگاپور

پکیج سوم: (آسیا- خاورمیانه)

  • ششم و هفتم آبان ۱۳۹۴- توکیو (ژاپن)
  • ۱۱ و ۱۲ آبان ۱۳۹۴- دوحه (قطر)
  • ۱۵ و ۱۶ آبان ۱۳۹۴- دبی (امارات)

 

 

21856886695_fde2fe2b66_b

 

برای دریافت نتایج کامل انفرادی و تیمی مرحله سنگاپور + جدول رده بندی + نفرات برتر تا پایان مرحله پنجم روی لینک زیر کلیک کنید.

نتایج کامل مسابقات در سنگاپور- مرحله ۵

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب