تداوم مدال‌آوری روسیه و چین در هشتمین روز

روز نخست هفته دوم مسابقات قهرمانی جهان فینا (کازان2015) هم با تقسیم دو مدال طلا بین روسیه و چین ادامه یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ هشتمین روز از شانزدهمین دوره مسابقات جهانی ورزش های آبی (کازان ۲۰۱۵) با کسب هفتمین مدال طلای روسیه و چین به پایان رسید. در رقابت های این روز دوماده فینال در رشته های شیرجه و شنای موزون برگزار شد که مطابق انتظار سهم دو تیم بالانشین جدول مدالی هرکدام یک طلا بود.

در شنای موزون و در ماده روتین آزاد تیمی، روس ها جای قدرت نمایی به رقبا ندادند و با کسب ۹۸.۴۶۶۷ امتیاز در حضور تماشماگران پرتعداد هموطنشان بر سکوی نخست ایستادند. چین و ژاپن هم در این مسابقه پرتلاش بودند و به ترتیب با ۹۶.۱۳۳۳ و ۹۳.۹۰۰۰ امتیاز دوم و سوم شدند.

سکوی سه متر مردان هم در تسخیر شیرجه روی چینی قرار گرفت. “هی چائو” در نبردی دیدنی با نمایندگان روسیه و انگلستان موفق شد مقام نخست را از آن خود کند. “چائو” در این مسابقه ۵۵۵.۰۵ امتیاز گرفت و بالاتر از رقیب همیشگی اش “ایلیا زاخاروف” روس ایستاد. در این ماده “زاخاروف” از روسیه و “جک لائوفر” از انگلستان به ترتیب با ۵۴۷.۶۰ و ۵۲۸.۹۰ امتیاز به نشان نقره و برنز بسنده کردند.

با ثبت این نتایج در پایان روز هشتم، چین با هفت طلا همچنان صدرنشین است و روسیه با همین تعداد طلا در جایگاه دوم قرار دارد. ایالات متحده امریکا هم به لطف سه طلای آب های آزاد و شنای موزونش در جایگاه سوم ایستاده است.

در ادامه این مسابقات امروز (شنبه) رقابت های شیرجه، شنای موزون، واترپلو مردان و آب های آزاد ادامه پیدا می کند.

شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با حضور ۱۸۹ کشور از دوم مرداد ۱۳۹۴ آغاز شده است و در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ به پایان می رسد. تا به امروز (شنبه) مسابقات شیرجه، واترپلو، شنای موزون و آب های آزاد آغاز شده است. رقابت های شنای این دوره از مسابقات هم از فردا (یکشنبه) استارت می خورد. جمال چاوشی فر و آریا نسیمی شاد دو نماینده شنای ایران در این مسابقات هستند که در چهار روز و در رشته های قورباغه و کرال پشت با رقیبان خود مسابقه می دهند.

 

جدول رده بندی مدال تا پایان روز هشتم:

  1. چین با هفت طلا، هفت نقره و سه برنز
  2. روسیه با هفت طلا، سه نقره و یک برنز
  3. آمریکا با سه طلا . یک نقره و یک برنز
  4. آلمان با یک طلا، یک نقره و یک برنز
  5. ایتالیا با یک طلا و سه برنز

 

انتهای پیام

 

 

 

image_printپرینت مطلب