دو طلا برای اروپایی ها در پایان پنجمین روز

روز پنجم مسابقات جهانی فینا (کازان 2015) با تقسیم سکوهای نخست بین چین، ایتالیا و فرانسه به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پنجمین روز از شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان فینا با برگزاری مسابقات در ماده های شیرجه، شنای موزون، آب های آزاد و واترپلو ادامه یافت. در پایان مسابقات این روز سه طلا در شیرجه و آب های آزاد بین کشورهای قاره اروپا و آسیا تقسیم شد. سهم فرانسه، ایتالیا و چین هر کدام یک مدال طلا در این روز بود.

چین برای نخستین بار در این تورنومنت طلای شیرجه را از دست داد. در ماده تخته یک متر زنان، “تانیا گاگنوتو” ایتالیایی بالاتر از “تینگامو شی” و “هی زی” چینی ایستاد تا اولین طلای کاروان ایتالیا در این مسابقات بدست آید. “گاگنوتو” در این مسابقه ۳۱۰.۸۵ امتیاز کسب کرد و شیرجه روهای چین به ترتیب ۳۰۹.۲۰ و ۳۰۰.۳۰ امتیاز بدست آوردند.

دیگر ماده رقابتی شیرجه عصر دیروز، تخته ۳متر دونفره مردان بود. در این مسابقه نمایندگان چین بار دیگر خیره کننده ظاهر شدند و ششمین طلا را از هفتمین رویداد شیرجه کسب کردند. “کین کای” و “کائو یوان” با کسب ۴۷۱.۴۵ امتیاز بالاتر از نمایندگان روسیه و انگلستان ایستادند تا طلای این ماده از چنگ چشم بادامی ها نرود.

شیرجه چین

مسابقه آب های آزاد اما محل درخشش شناگر فرانسوی بود. پس از نزدیک به دوساعت شنا در ماده ۱۰کیلومتر آب های آزاد زنان در نهایت “آئورلی مولر” فرانسوی دوثانیه زودتر از حریف هلندیش دیوار پایانی را لمس کرد. “مولر” در این مسابقه با ثبت زمان یک ساعت و ۵۸دقیقه و ۴ثانیه و ۳صدم ثانیه نخستین طلای فرانسوی ها را به ارمغان آورد.

با ثبت این نتایج در پایان روز پنجم، چین شش طلایی شد و روسیه و آمریکا همچنان با سه طلا در تعقیب این نماینده آسیا هستند.

در ادامه این مسابقات امروز (چهارشنبه) رقابت های شیرجه، شنای موزون، و  واترپلو مردان ادامه پیدا می کند.

شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با حضور ۱۸۹ کشور از دوم مرداد ۱۳۹۴ آغاز شده است و در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ به پایان می رسد. تا به امروز (چهارشنبه) مسابقات شیرجه، واترپلو، شنای موزون و آب های آزاد آغاز شده است. رقابت های شنای این دوره از مسابقات هم از روز یکشنبه (۱۱مرداد ۱۳۹۴) استارت می خورد. جمال چاوشی فر و آریا نسیمی شاد دو نماینده شنای ایران در این مسابقات هستند که در چهار روز و در رشته های قورباغه و کرال پشت با رقیبان خود مسابقه می دهند.

 

۱۰کیلومتر آب های آزاد زنان:

  1. آئورلی مولر از فرانسه- ۱.۵۸.۰۴.۳
  2. شارون فنرووندال از هلند- ۱.۵۸.۰۶.۷
  3. آنا مارسلا کوانا از برزیل- ۱.۵۸.۲۶.۵

 

جدول رده بندی مدال تا پایان روز پنجم:

  1. چین با شش طلا، سه نقره و دو برنز
  2. روسیه با سه طلا، دو نقره و یک برنز
  3. آمریکا با سه طلا . یک برنز
  4. ایتالیا با یک طلا و دو برنز
  5. فرانسه با یک طلا

 

 

انتهای پیام

 

 

 

 

image_printپرینت مطلب