پایان کار تیم ملی در بوداپست/ اختصاص سهمیه اعطایی المپیک به شناگران ایران

با پایان مسابقات شنای انتخابی المپیک مجارستان، شناگران ایران از سوی فدراسیون جهانی یک سهمیه اعطایی ( وایلد کارت) شرکت در المپیک ریو را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  ملی‌پوشان شنای ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک و کسب حدنصاب‌های مورد نیاز، در مسابقات ملی مجارستان شرکت کردند. این رقابت‌ها که از  ۲۹ ژوئن تا دوم جولای ۲۰۱۶ ( ۹ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۵) به میزبانی شهر بوداپست برگزار شد برای شناگران ایران حکم آخرین ایستگاه کسب سهمیه المپیک را هم داشت.

جمال چاوشی فر، مهدی انصاری، آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی و آریا نسیمی شاد زیر نظر عباسعلی کشتکار و خشایار حضرتی در این رقابت‌ها حضور یافتند و در مجموع این چهار روز ۱۷ بار مسابقه دادند.

روز چهارم و پایانی این رقابت‌ها هم با حضور جمال چاوشی فر، مهدی انصاری و آریا نسیمی شاد ادامه یافت. امروز (شنبه) نمایندگان کشور در فینال ۱۰۰متر کرال پشت و مقدماتی ۵۰متر پروانه و ۲۰۰متر قورباغه به آب می‌زنند.

راهیابی سه نماینده ایران به نیمه‌نهایی و فینال آخرین روز

در رقابت های صبح، ابتدا و در ماده ۲۰۰متر قورباغه، آریا نسیمی شاد و مهدی انصاری مسابقه دادند. نسیمی شاد در این ماده با ثبت زمان دو دقیقه و ۲۱ ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه توانست به صورت مستقیم راهی مرحله فینال شود. انصاری هم رکورد ۲:۲۰.۸۰ را به ثبت رساند و به دلیل همزمانی این ماده با نیمه نهایی ماده ۵۰ متر پروانه به تشخیص کادر فنی از حضور در فینال انصراف داد.

دیگر مسابقه صبح امروز ۵۰متر پروانه بود. جایی که مهدی انصاری تنها نماینده ایران در آن به آب زد. انصاری ۵۰ متر را در ۲۵ ثانیه و ۱۴ صدم ثانیه شنا کرد تا جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کند.

پایان کار شناگران ایران در بوداپست

عصر امروز هم  شاهد رقابت جمال چاوشی فر کاپیتان تیم ملی در فینال ۱۰۰متر کرال پشت، آریا نسیمی شاد در ۲۰۰ متر قورباغه و مهدی انصاری در نیمه نهایی و فینال ۵۰ متر پروانه بودیم.

ابتدا مهدی انصاری با حضور در مرحله نیمه نهایی و ثبت زمان ۲۵ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه راهی مرحله فینال شد.

در ادامه آریا نسیمی شاد فینال ۲۰۰ متر قورباغه را استارت زد و با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۶۸ صدم ثانیه با ایستادن در جایگاه چهارم به کار خود پایان داد.

مهدی انصاری پس از استراحتی کوتاه این بار در فینال ۵۰ متر پروانه مسابقه داد که با رکورد ۲۵ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه به عنوان نفر پنجم دیوار استخر را لمس کرد.

آخرین ماده رقابتی کاروان شنای ایران در بوداپست هم ۱۰۰ متر کرال پشت بود. جمال چاوشی فر در این مسابقه زمان ۵۸ ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه راثبت کرد. او با این رکورد به مقام چهارم رسید.

با این حساب پرونده مسابقات شنای انتخابی المپیک بوداپست برای نمایندگان شنای ایران بسته شد. تیم ملی شنای ایران پس از پایان مسابقات انتخابی المپیک، یک سهمیه اعطایی از سوی فدراسیون جهانی شنا ( فینا) را برای حضور در المپیک ریودوژانیرو کسب کرد. بدین ترتیب کاروان ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۶ یک نماینده از خانواده شنا خواهد داشت.

برای مشاهده زمان‌ها و رکوردهای ثبت شده شناگران ایران در سه روز نخست روی لینک‌های مربوطه کلیک کنید.

 


 

نتایج آنلاین روز سوم مسابقات انتخابی المپیک شنا:

بوداپست مجارستان– ۲۹ ژوئن تا دوم جولای ۲۰۱۶ ۹ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۵)

 

ردیف نام و نام خانوادگی ماده رقابتی رکورد مرحله

رکورد ملی ایران

رکورد ورودی B المپیک

رکورد ورودی B مسابقات جهانی ۲۰۱۷

۱ آریا نسیمی‌شاد ۲۰۰ متر  قورباغه  ۲:۲۱.۸۹ مقدماتی

۲:۱۸.۸۸ (آریا نسیمی‌شاد)

۲:۱۶.۲۷

۲.۱۵.۷۰

۲ مهدی انصاری ۲۰۰ متر  قورباغه  ۲:۲۰.۸۰

مقدماتی

۲:۱۸.۸۸ (آریا نسیمی‌شاد) ۲:۱۶.۲۷

۲.۱۵.۷۰

۳ مهدی انصاری ۵۰متر پروانه  ۲۵.۱۴ مقدماتی

۲۵.۰۱ (مهدی انصاری)

————-

۲۴.۵۰

۴ جمال چاوشی‌فر ۱۰۰متر کرال پشت  ۵۸.۱۳ فینال

۵۷٫۷۴ (جمال چاوشی‌فر)

۵۶٫۲۶

۵۵٫۹۵

 ۵ آریا نسیمی‌شاد ۲۰۰ متر  قورباغه  ۲:۲۰.۶۸ فینال

۲:۱۸.۸۸ (آریا نسیمی‌شاد)

۲:۱۶.۲۷

۲.۱۵.۷۰

 ۶ مهدی انصاری ۵۰متر پروانه  ۲۵.۳۳ نیمه‌نهایی

۲۵.۰۱ (مهدی انصاری)

————-

۲۴.۵۰

۷  مهدی انصاری  ۵۰متر پروانه  ۲۵.۱۵ فینال ۲۵.۰۱ (مهدی انصاری)  ————-  ۲۴.۵۰

 

 

انتهای پیام

 

 

 

image_printپرینت مطلب