نتایج کامل روز سوم ورزش‌های آبی المپیک ریو/تقسیم مدال‌های طلا بین آمریکا، چین و مجارستان

در سومین روز مسابقات ورزش‌های آبی المپیک، رقابت‌ها در واترپلو، شیرجه و شنا پیگیری شد و پنج مدال بین سه کشور آمریکا، چین و مجارستان تقسیم شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  سی و یکمین دوره المپیک تابستانی از جمعه (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد.

ورزشهای آبی حاضر از شنبه (۱۶ مرداد ۱۳۹۵) مسابقاتشان آغاز شد. فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) که فدراسیون شنای ایران زیر مجموعه آن قرار دارد در المپیک امسال پنج رشته دارد. این رشته ها شنا، شیرجه، واترپلو، شنای موزون و شنای آب‌های آزاد هستند.

در روز سوم این رقابت‌ها مسابقات شنا، شیرجه و واترپلو برگزار شد.

قهرمان واترپلوی جهان و اروپا باز هم متوقف شد

دور دوم بازیهای واترپلوی المپیک با برگزاری شش مسابقه در بخش مردان پیگیری شد. در این روز  جدول مسابقات به خصوص در گروه A بسیار پیچیده شد. ابتدا صربستان مدعی اصلی عنوان قهرمانی برابر یونان به آب زد. این دیدار نفس گیر و جذاب در پایان ۹-۹ مساوی تمام شد تا صرب‌ها همچنان در حسرت کسب برد باقی بمانند. این تیم در بازی نخست هم مقابل مجارستان با نتیجه تساوی متوقف شده بود. دیگر مسابقه حساس این گروه بین استرالیا و مجارستان برگزار شد. مسابقه ای که خیلی شبیه به بازی یونان صربستان پیگیری شد و آن هم ۹ بر ۹ مساوی به پایان رسید. با این نتایج عنوان داران بزرگ جهان و المپیک، تا کنون با دو تساوی وضعیت خوبی در جدول گروه ندارند. دیگر بازی این گروه بین برزیل میزبان و ژاپن برگزار شد که برزیلی‌ها به لطف حمایت تماشاچیان خود به راحتی و با حساب ۱۶ بر ۸ ژاپن را از پیش رو برداشتند. تنها نماینده آسیا با این نتیجه و شکست در بازی اول مقابل استرالیا اندک امیدواری خود برای صعود را هم از دست دادند. حال آنها برای رسیدن به دور حذفی باید صربستان و مجارستان بهترین تیم های واترپلوی جهان را از پیش رو بردارند.

گروه دوم این مسابقات اما وضعیت مشخص تری دارد. جایی که کرواسی و ایتالیا قهرمان و نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن تیم های بهتری نشان داده اند و با وجود نزدیک بودن رقابتها مسیر صعود را برای خود هموار کرده اند. حساس ترین بازی دیروز و دیشب در این گروه بدون شک جدال کرواسی و مونتنگرو بود. کروات ها که مدافع عنوان قهرمانی المپیک هم هستند در این مسابقه به سختی یکی از آیکون‌های واترپلوی جهان را ۸ بر ۷ از پیش رو برداشتند. ایتالیا هم کار دشواری برای پیروزی ۱۱ بر ۸ مقابل فرانسه نداشت. دیگر دیدار حساس این گروه که شاید تأثیر بسزایی برای عنوان سومی گروه داشته باشد با برتری یک گله‌ی اسپانیا بر آمریکا تمام شد.

ipvLhjw5

دومین طلای شیرجه هم نصیب چینی‌ها شد

روز گذشته استخر ماریا لنک علاوه بر مسابقات واترپلو شاهد رقابت جذاب شیرجه دونفره از سکوی ۱۰ متر مردان هم بود. رقابتی زیبا و چشم نواز که در پایان با برتری محسوس چینی‌ها تمام شد. آیسن چن و یو لین  در این فینال با اعتماد به نفس بسیار بالا شیرجه زدند و مقتدرانه با امتیاز ۴۹۶.۹۸ قهرمان شدند. پس از این دو چینی، آمریکا با ترکیب دیوید بودیا و استیل جانسن ۴۵۷.۱۱ امتیاز کسب کردند و نایب قهرمان شدند. توماس دیلی و دنیل گودفلو بریتانیایی هم ۴۴۴.۴۵ امتیاز گرفتند و نشان برنز را در آخرین پرش از چنگ آلمان در آوردند.

مدال‌آوری نمایندگان چین به همراه دیوید بودیا آمریکایی و توماس دیلی بریتانیایی نوید یک فینال بینظیر در سکوی ۱۰ متر انفرادی را هم می‌دهد. در المپیک لندن ۲۰۱۲، بودیا قهرمان شد و توماس دیلی به نشان برنز رسید. در مسابقات آن دوره کیو بو از چین به مدال نقره بسنده کرد. باتوجه به میزان آمادگی مدال‌آوران دوره پیش و عادت دیرینه چینی‌ها بر طلایی شدن در شیرجه، قطعا امسال جنگ بر سر طلای سکوی ۱۰ متر انفرادی دیدنی خواهد شد.

0SWNyvCr

جابجایی سه رکورد المپیک در سومین روز شنا

دیشب و بامداد امروز شناگران در ۹ ماده مسابقه شرکت کردند. طبق روال گذشته عصر دیروز رقابت های مرحله مقدماتی و بامداد امروز مسابقات مرحله نیمه نهایی و فینال برگزار شد.

در مهم‌ترین اتفاق مرحله مقدماتی، کاتینکا هوسزو با شکستن رکورد المپیک به عنوان نفر اول به فینال ۲۰۰متر مختلط انفرادی رسید. او در روز نخست هم موفق به جاجایی رکورد جهان و گرفتن طلای ۴۰۰متر مختلط انفرادی شده بود.

از دیگر اتفاقات جالب مرحله مقدماتی حضور دوباره مایکل فلپس پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک در آبهای ریو بود. او در ماده ۲۰۰متر پروانه به آب زد و همراه با سایر مدعیان به مرحله نیمه نهایی رسید. او بامداد امروز هم در مرحله نیمه نهایی شنا کرد تا هشت پروانه رو برتر جهان به فینال برسند. در این ماده تمامی مدعیان راهی فینال شده اند و بامداد فردا (چهارشنبه) یکی از زیباترین رقابتهای المپیک را شاهد خواهیم بود.

نخستین فینال سومین روز مسابقات شنای ریو ۲۰۱۶، ماده ۲۰۰متر آزاد انفرادی مردان بود. در این مسابقه سان یانگ چینی با رکورد یک دقیقه و ۴۴ ثانیه و ۶۵ صدم ثانیه اول شد. او در المپیک ۲۰۱۲ لندن، در این ماده به طور مشترک با شناگری از کره جنوبی به نایب قهرمانی رسیده بود سرانجام طلایش را به کشورش هدیه داد. پس از او چد لکلاس از آفریقای جنوبی با وجود حضور در مسابقه نفس گیر ۲۰۰متر پروانه خوش درخشید و بالاتر از کونور دایر آمریکایی به نشان نقره رسید.

TuFan2XC

فینال بعدی ۱۰۰متر کرال پشت زنان بود. در این مسابقه کاتینکا هوسزو بدون شک خودش را به مهم‌ترین اتفاق ریو تبدیل کرد. هوسزو که برای چهارمین بار در المپیک حاضر است تا پیش از ریو۲۰۱۶ مدال المپیکی بدست نیاورده بود. اما او در المپیک امسال با رکوردشکنی های متعدد و رسیدن به طلای دو ماده بهترین عملکرد را داشته است. هوسزو ۱۰۰متر کرال پشت را در ۵۸ ثانیه و ۴۵ صدم ثانیه شنا کرد تا بازهم به تعدا مدال های طلای مجارستان بیافزاید. پس از او کتلین بیکر آمریکایی به نشان نقره رسید. یکی از اتفاقات جالب این رشته هم سومی همزمان دو شناگر از کانادا و چین بود. کایلی مس و یوناهی فو در این ماده با ثبت زمان ۵۸ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه مشترکا سوم شدند.

دو فینال بعدی محل درخشش آمریکایی‌ها شد. ابتدا رایان مورفی در ۱۰۰ متر کرال پشت مردان به نشان طلا رسید. مورفی با ثبت رکورد ۵۱ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه علاوه بر افزودن به طلاهای کاروان آمریکا رکورد المپیک را هم شکست. پس از او جیائو زو از چین و دیوید پلامر هموطنش دوم و سوم شدند.

آخرین فینال روز سوم از چندنظر حائز اهمیت شد. ماده ۱۰۰متر قورباغه زنان که به دلیل حضور یولیا افیمووا شناگر جنجالی روس مورد توجه بسیاری از ورزش دوستان قرار گرفت. لیلی کینگ آمریکایی در این ماده برای سبقت گرفتن از این شناگر مجبور به شکستن رکورد المپیک هم شد. کینگ در این دیدار ۱۰۰متر را در یک دقیقه و چهار ثانیه و ۹۳ صدم ثانیه شنا کرد و در رکورد المپیک به نشان طلا رسید. یولیا افیمووا هم که به دلیل مسائل مربوط به دوپینگ روسیه پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب زیاد در فاصله دو روز مانده به مسابقات جواز حضور در المپیک را گرفته بود در این ماده دوم شد. پس از او هم یک آمریکایی دیگر به نام کترین میلی به نشان برنز رسید.

قهرمانی کاتینکا هوسزو در 100متر کرال پشت زنان
قهرمانی کاتینکا هوسزو در ۱۰۰متر کرال پشت زنان

 

 

با این حساب پرونده روز سوم ورزش‌های آبی در المپیک با تقسیم مدالهای طلا بین آمریکا، چین و مجارستان تمام شد.

در ادامه مسابقات شنا، امروز (سه‌شنبه) فینال ماده های ۲۰۰متر آزاد زنان، ۲۰۰متر پروانه مردان، ۲۰۰ متر مختلط زنان و ۴ در ۲۰۰متر آزاد تیمی مردان برگزار می‌شود. همچنین برگزاری فینال ماده شیرجه هماهنگ دو نفره زنان از سکوی ۱۰ متر دیگر رویداد ورزش‌های آبی در روز دوم است. در ادامه مسابقات واترپلو هم چهار دیدار در بخش زنان برگزار می‌شود.

 

نتایج کامل روز سوم ورزش‌های آبی المپیک ریو: (دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵)

شنا:

۲۰۰ متر آزاد مردان:

  1. سان یانگ از چین- ۱:۴۴.۶۵
  2. چد لکلاس از آفریقای جنوبی– ۱:۴۵.۲۰
  3. کونور دایر از آمریکا- ۱:۴۵.۲۳

 

۱۰۰متر کرال پشت زنان:

  1. کاتینکا هوسزو از مجارستان- ۵۸.۴۵
  2. کتلین بیکر از آمریکا- ۵۸.۷۵
  3. کایلی مس از کانادا و یوناهی فو از چین – ۵۸.۷۶

 

۱۰۰ متر کرال پشت مردان:

  1. رایان مورفی از آمریکا- ۵۱.۹۷ (رکورد المپیک)
  2. جیائو زو از چین- ۵۲.۳۱
  3. دیوید پلامر از آمریکا- ۵۲.۴۰

 

۱۰۰متر قورباغه زنان:

  1. لیلی کینگ از آمریکا- ۱:۰۴.۹۳  (رکورد المپیک)
  2. یولیا افیمووا از روسیه- ۱:۰۵.۵۰
  3. کیتی میلی از آمریکا- ۱:۰۵.۶۹

 

شیرجه:

هماهنگ دو نفره مردان از سکوی ۱۰ متر:

  1. چین (آیسن چن – یو لین)- ۴۹۶.۹۸ امتیاز
  2. آمریکا (دیوید بودیا – استیل جانسن) – ۴۵۷.۱۱ امتیاز
  3. بریتانیا (توماس دیلی – دنیل گودفلو)- ۴۴۴.۴۵ امتیاز

 

واترپلو:

  1. صربستان ۹ – یونان ۹
  2. ایتالیا ۱۱ – فرانسه ۸
  3. آمریکا ۹ – اسپانیا ۱۰
  4. مجارستان ۹ – استرالیا ۹
  5. ژاپن ۸ – برزیل ۱۶
  6. کرواسی ۸ – مونتنگرو ۷

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب