پایان روز دوم با دو طلا برای چینی‌ها

روز دوم شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با تقسیم مدال های طلا بین چین، روسیه، آمریکا و آفریقای جنوبی به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دومین روز از مسابقات جهانی فینا (کازان۲۰۱۵) با درخشش شیرجه روهای چینی همراه شد. در پایان این روز چین با کسب دو طلا در شیرجه به صدر جدول رده بندی رسید. نمایندگان چین در ماده های شیرجه میکس دوبل و تخته سه متر دو نفره بانوان موفق به کسب مدال طلا شدند.  در تخته سه متر بانون، “مینیکسا وو” موفق شد هشتمین مدال طلای جهانی خود را در هشتمین حضور خود (از سال ۲۰۰۱) بدست آورد و از این حیث رکورددار شود. او حالا لقب موفقترین زن شیرجه رو تاریخ را پس از نام خود می بیند. “وو” پیش از این شش مدال المپیک (چهار طلا، یک نقره و یک برنز) را هم در کارنامه اش ثبت کرده بود.

نخستین طلای کشور میزبان هم در دومین روز مسابقات بدست آمد. “اسوتلانا روماشینا” توانست در شنای موزون انفرادی نخستین طلای روسیه را بدست آورد تا این کشور در کنار امریکا و افریقای جنوبی جزو نخستین طلایی ها باشد.

طلای افریقای جنوبی و امریکا هردو در رشته ۵کیلومتر آب های آزاد بدست آمد. : “هیلی اندرسون” امریکایی در ۵ کیلومتر آب های آزاد زنان طلا گرفت و “چد هو” قهرمان این ماده در بخش مردان شد.

kazan_5km_men1

در ادامه این مسابقات امروز (یکشنبه) هم شش مسابقه دیگر در رشته های شیرجه و شنای موزون برگزار می شود. رقابت های واترپلو هم در بخش بانوان از امروز آغاز می شود و مسابقات مردان فردا استارت می خورد.

شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با حضور ۱۸۹ کشور از دوم مرداد ۱۳۹۴ آغاز شده است و در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ به پایان می رسد.

کشور ایران در این مسابقات دو نماینده دارد. جمال چاوشی فر و آریا نسیمی شاد نمایندگان شنای ایران در این مسابقات هستند.

 

 

۵کیلومتر آب های آزاد مردان:

  1. چد هو از افریقای جنوبی- ۵۵.۱۷.۶
  2. راب مافلاس از آلمان- ۵۵.۱۷.۶
  3. متئو فورلان از ایتالیا- ۵۵.۲۰.۰

 

۵کیلومتر آب های آزاد زنان:

  1. هیلی اندرسون از امریکا- ۵۸.۴۸.۴
  2. کالیوپی آروزو از یونان- ۵۴.۴۹.۸
  3. فینیا وورنام از آلمان- ۵۸.۵۱.۰

 

 

جدول رده بندی مدال تا پایان روز دوم:

  1. چین با دو طلا
  2. امریکا/افریقای جنوبی و روسیه با یک طلا
  3. کانادا با دو نقره

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب